Alla inlägg under december 2007

Av Johanna - 31 december 2007 14:20

nu är hemsidan uppe igen. knasfel.

Av Johanna - 31 december 2007 13:11

nä nu försvann min hemsida istället för att bli uppdaterad.


Jag ringer IT-supporten! 

Av Johanna - 31 december 2007 12:47

Har precis uppdaterat hemsidan. Och det behövdes. Har ju inte kunnat göra det på hela hösten eftersom att jag inte haft någon dator. Men nu är det gjort. Har tagit nya bilder på nästan alla marsvinen också. Gå in och kika nu :) http://web.comhem.se/smf320beatniks/


Kanske skulle man skaffa sig en snygg URL också?


Vaknade 09.30 trots att jag var uppe till 04.00 i natt. Jag vet att man inte ska vara vaken på nätterna men ibland är man bara inte trött. Men eftersom att jag ändå vaknade i någorlunda tid så gjorde det inte så mycket. Och när jag vaknade var jag bara tvungen att fota alla djuren :)


Kameran är underbar. Den ställer in blixtstyrkan efter vart man lägger fokus! Inga mer dåliga blixtbilder. Tack, tack, tack!!! Det är så underbart så jag smäller av. Nu slipper man hålla på och tejpa för blixten med papper - vilket är att rekommendera om man har en dum blixt som inte ställer in sig - för att slippa få jätteröda ögon eller att motivet försvinner helt och hållet i bixtsmällen. 


Nu ska jag göra mig i ordning och ner på stan en sväng innan jobbet. Det blir alltså nyårsfirande på jobbet. Det kanske låter tråkigt men det är det inte - jag har ett roligt jobb :) 

Av Johanna - 31 december 2007 02:25

Skaffade mig en bilddagbok: http://beatnikan.bilddagboken.se/

Av Johanna - 31 december 2007 00:28

Får jag presentera A2-kullen. Födda 071125. U: Rospiggens Cruella De Ville E: Beatniks Mäster Marsvin. Alla är till salu och kan levereras till Sollentunamässan i januari. Skicka ett mail om du är intresserad anitsirkannahoj@yahoo.se


 

Beatniks Animale Avoine 

Hanne med otroligt söt typ. Himalaya tecknad. Brett och fint huvud. Fina ögon (tyvärr kisar han på bilden som synes). Öronen är lite lätta men det kommer nog rätta till sig med åldern.


Beatniks Arc-en-ciel

Golden/lilac/white tecknad hanne med otroliga ögon och öron. Lite lång i nosen. 


Beatniks Auto-stoppeur

Söt i typen, bred fin skalle. Stora ögon, tyvärr kisar även denna kille så bilden gör inte ögonen någon rättvisa. Öronen är lätta men lägger sig nog mer med tiden.  

Av Johanna - 30 december 2007 21:28

menskopp

Någon som provat? 

Av Johanna - 30 december 2007 18:16

Jul har firats i godan ro med släkt i Heby. Första julaftonen på superlänge med mamma och mammas kille! De lämnade  Gotland för fastlandet i år och jag var ledig på självaste julafton - vilket jag inte varit de senaste åren - så då måste man ju passa på att ses. Jag fick värdlsafina julklappar. En stekpanna som mamma ärvt av mormor som hon ärvt av sin mor, nu är det min tur att steka pannkakor i den! Jag blev faktiskt riktigt rörd över att få ta över den. Sen fick jag en Canon G9. Den absolut bästa kompaktkameran man kan hitta, man kan göra allt som man kan med en systemkamera. Bildkvallitén är bra, inte lika bra som på en systemkamera då men det räcker gott och väl till mig just nu. Skitsnygg design också. Den har jag hållt på och testat under mellandagarna och jag är riktigt nöjd. Nu får jag nog ta och skaffa mig en fotodagbok nu :)

  

Av Johanna - 22 december 2007 11:40

Jag tänkte här presentera en tidlös outfit med fyra basplagg som man inte klarar sig utan. Passar dygnet runt, året om - med bara små justeringar.


johannas mode #1 Randig långdress från Marimekko i orange och orange matchas upp med ett par blåvitrandiga bomullsbyxor från PO.P För att bryta av lite så har jag här valt ett par råsa och vita stickade raggsockor från ICA Maxi. Ett par orangerandiga tofflor, Lidl, fångar upp långdressens orange och vi får en harmoni i helhetsbilden. Under sommartid och nattetid kan man med fördel avstå från byxorna, sockorna och tofflorna. Och icke att förglömma, pricken över i:et - nagellack lite slarvigt applicerat för den rätta arbetarlooken.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards