Alla inlägg under september 2008

Av Johanna - 17 september 2008 10:43

Jag har haft en del huvudbry vad det gäller marsvinen. Har ju planer på att resa utomlands och plugga nästa höst och då blir det ju väldigt svårt att ta hand om de små liven. Vet inte hur jag ska lösa det hela alls faktiskt. Så tankarna har ju gått lite åt hållet att jag kanske skulle sälja av dem, men jag vill inte riktigt för jag känner att jag inte riktigt är klar än. Om jag skulle sälja dem nu så skulle jag antagligen aldrig någonsin komma dit jag vill med dem. Men sen kan man ju också tänka, vad sjutton spelar det för roll egentligen?


Ja, istället för att försöka göra mig av med svin så bestämde jag mig i morse för att göra fler. Alla honor går med hanne nu. Mäster fick två damer likaså Mästersson. Mästers damer är snälla och där blir det kanske inte ngt, Mäster är ju ett marsvinsskrutt så även om han kanske fortfarande kan para så är jag osäker på om han orkar. Men han får ju i alla fall snällt sällskap. Mästerssons har ju gått ihop med Abiona ett tag och hon är en morra. Nu när en ny dam kom in i buren så blev det inte bara sura miner från hennes del utan även en del hugg utdelades. Mästersson är en whimp och tar inte kommandot. Quiii, quii, quiiiiih! hör man i en jämmrande ton från den buren med jämna mellanrum.  


Är det någon som är intresserad av två tama och sockersöta skinnyhanar så har jag två till salu, främst till kel.  

Av Johanna - 17 september 2008 09:14

Okej jag klämmer ur mig nått...


Allt är grått... som om inte varenda människa i det här landet visste det redan. Jag syftar på skyn, det där gråa luddet ovanför oss. Där gud bor. Han som skapat uppförsbackar och motvind och ibland i kombination.


Har precis slutat knapra ipren. Åt maxdos i 10 dagar. Jag hade inte riktigt tid att vara sjuk. Eller jag försökte minimera symptomen för att försöka hålla min skolgång. Nässprayen och softisservetterna har varit trogna följeslagare likaså.


Det här lät ju buttert och bistert. Man kan ju tro att jag går omkring kutryggig och hänger med huvudet. Icke. Det är skönt.

Av Johanna - 5 september 2008 18:26

Veckans personlighetstest resulterade i detta.


Your results:
You are Iron Man
Iron Man
90%
Wonder Woman
87%
Green Lantern
80%
Hulk
75%
Supergirl
72%
Superman
70%
Spider-Man
65%
Robin
60%
The Flash
60%
Catwoman
50%
Batman
40%

Inventor. Businessman. Genius.



Click here to take the Superhero Personality Test

Av Johanna - 5 september 2008 16:53

2008-09-05


Dagen då jag ovetandes högg in på en hel chili. Men jag lever och kickar! 


Dagen då jag hanterade rå hackad jalapeño och sedan petade mig i ögonen finns inte dokumenterad. Det kändes som ett problem som aldrig skulle lösa sig kan jag tala om. Ögonen brann. Ni som inte testat - gör det! Minns att min dåvarande partner åt en hel rå jalapeño innan med ambitionen att sitta och slappa framför tv:n med en folköl och lite snacks (jalapeñon var inköpt som snacks till hushållet...). Han skrek på ett väldigt konstigt sätt, som om han såg döden i vitögat och inte ville dö, kanske lite som om man skulle råka ramla ner från en skyskrapa eller bli jagad av en björn - något åt det hållet i alla fall. Samtidigt som han skrek försökte han få in vatten i munnen. Jag minns också att jag hade problem att brodera i flera dagar efter att ha hanterat rå hackad jalapeño. Fingertopparna brann och det var svårt att hantera nålen. Ojoj - jag skrattar gott åt det hela än. 

mat
Av Johanna - 5 september 2008 13:32

Genom kurslitteraturen har vi lyckats fånga upp två nya ord som bör användas mer.


Påvert - torftigt


Bjärt - lysande eller ögonskärande


Det var allt från mig. Nej förresten en sak till, eller nej - det var inget.  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards