Alla inlägg under november 2008

Av Johanna - 26 november 2008 05:54

05.37 orkade jag inte ligga kvar i sängen längre. Gick upp och tänkte bege mig iväg till yogan. Men nu blev fallet icke så för när jag kikade in till Elasti så såg jag fyra små nya marsvinsrumpor. Jag har nu stått och glott så jag missade bussen ner på stan, det blir till att yoga hemma. Fyra små söta hannar, två PE White (än så länge), en black/white/cream och en goldenag/white. Stolt fader är SCh Beatniks Överintendent Mästersson.


Nu får jag ta och yoga hemma istället och klura på namn på D. 

Av Johanna - 25 november 2008 09:46

Hem från Gotland kom jag utan större problem. Igår skulle jag dock till Gävle och det gick inte alls. Vägrade ta bilen i stormen och tågen var inställda. Stadsbussarna gick väl knappt alls. Fick sms från mamma, hon hade hamnat i diket med bilen hon men allt verkar ha gått bra i a f.  Det var rätt mysigt att hålla sig inne under en filt, A höll sig också hemma från jobbet då det inte gick att komma dit så vi satt bara inne och åt hallonkräm hela dagen.


Har en sprickfärdig marsvinshona här hemma nu, hon är vidöppen så snart får man veta hur det kommer att gå... Efter lite strul förra avelsomgången så väntar jag mer eller mindre sammanbitet. Men hon ser pigg ut och käkar på så det finns ingen anledning till någon större oro. Håll tummarna för lite nya beatnikar - det är väl på tiden?


Nu är det snart dags för dagens yoga-pass sen ska det pluggas.  

Av Johanna - 23 november 2008 10:17

I fredags åkte jag över till Kalkstenshawaii och idag ska jag åka hem. Det är härligt här den här årstiden. Jag har fotat vintern som kommit hit. Idag snöar det riktigt ordentligt. Ska skynda mig ut med kameran innan snön blåser av ön. Verkar som att vi bara ska hålla oss runt knuten för det är så mycket snö. Igår var vi i en supermysig murgröneskog, stigen genom skogen ledde till havet och sen fram till ett vattenfall och bistra klippor. Hård blåst fick havet att riktigt svänga om och visa upp sig från sin bästa sida. Jag skulle nog säga att det den bästa årstiden här just nu.

Av Johanna - 21 november 2008 08:58

Posthögen igår var inte alls så fabulös. De tre dunsarna resulterade i en helt vanlig posthög, inget speciellt intressant, en helt vanlig posthög. Är nog inte hemma så ofta när posten kommer konstaterade jag. Håller mig borta då.


Nu äter jag yoghurt med spiskummin i. Det var inte riktigt meningen. Men nu blev det så. Kardemumma var det jag skulle ha i. Det hade jag också. Nu äter jag en spännande kryddig frukost. (man kan och FÅR INTE slänga mat)


Snart åker jag till Gotland. Lämnar landet över helgen. Jag ska åka flyg, båt, buss, tåg och bil. När jag kommer hem så kanske det finns en ny liten marsvinsfamilj här hemma, eller så kommer de senare. 

Av Johanna - 20 november 2008 13:03

Förmiddagen har ägnats åt att läsa igenom skolarbeten: Marte meo - en bild säger mer än tusen år ord?, Hjärtats känslor samt ett arbete som har fått det fabulösa namnet Gruppuppgift 1. PM, pm och åter pm. Pro memoria. Sistnämnda PM handlar om något så spännande som "Genombrottsmetoden". Läste det med anledning av att vår studiegrupp ska opponera på det arbetet i nästa vecka. Vi har fått i uppgift att göra arbeten om metoder i socialt arbete. Det vi har lärt oss hittils är att metoder i socialt arbete fungerar inte alls eller så fungerar de kanske ibland eventuellt. Teori och praktik stämmer inte överens så bra ibland kanske eventuellt ungefär.


Nåväl. Som ni förstår så sitter jag klistrad framför dataskärmen för att läsa igenom dessa PM. Kanske kan berätta att "genombrottsmetoden" handlade om att man ska sätta guldkant på måltiderna för att få bättre aptit och för att må bättre även då man inte äter. Metodnamnet speglar väl metodsyftet. Jaja, vad jag ville berätta med det här blogginlägget är att jag har en stor spännande posthög väntandes på mig i hallen. T R E gånger har det smällt och bångat som bara den vid ytterdörren medan jag suttit och läst. Kanske kan jag inte gå ut i hallen ens för att svensk direktreklam har börjat dumpa överbliven reklam i min låda? Är det tomten som varit här? Ja gud så spännande asså.  Snart ska jag unna mig en postgenomgång.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards