Alla inlägg den 4 september 2009

Av Johanna - 4 september 2009 10:04

Då var det dags att skriva ett inlägg igen. Har haft lite svårt att hålla igång bloggen. Nu har skolan dragit igång igen och vi har en kurs i utvärdering innan praktiken börjar v. 40. Jag älskar att utvärdera och utvärderar det mesta som sker i mitt liv, det verkar ske per automatik. Men herreguuuud den här kursen - fungerar bättre än den starkaste hypnotika man kan få tag i på marknaden. Inga problem med insomning här inte, man kan somna när som helst på dygnet - bara ta fram en bok och så är man i drömmarnas värld på max en kvart. Förstår inte varför "Utvärdering i politik och förvaltning" t ex står brevid valerina natt på apoteket... Fast den kanske finns där på apoteket i någon låda, man måste kanske ha recept för att den fungerar så bra? Allvarliga biverkningar i form av håglöshet, koncentrationssvårigheter, trötthet, inproduktivitet etc. En stor röd triangel borde den vara märkt med, man borde absolut INTE köra bil efter ett par sidor.


Praktiken börjar ju som sagt snart. Vart jag ska vara är oklart. Först fick jag en jättebra placering på individ, familj och omsorg i älvklarleby. Dit hade jag kunnat samåka med mina andra kursare från Uppsala och om man inte åker bil så kan man åka tåg - vilket är att föredra i pendlingsväg. Men för bara någon vecka sedan fick jag veta att älvkarleby tackat nej och jag blev placerad på ett LVM-hem utanför Enköping. Dit var det 2 timmars pendlingsväg och i värsta fall fyra byten - med buss! Jag kollade dessutom upp platsen och det visade sig att det inte ens arbetade någon socionom där så den tackade jag bestämt nej till. Vad skulle jag gjort där? Delat ut soppa med en behandlingsassistent? Nästa förslag var på ett hem för ensamkommande flyktingar, lät intressant men efter egna undersökningar så visade det sig att där fanns inte heller någon socionom och det man skulle göra var att laga mat tillsammans med de boende samt försöka hitta på aktiviteter åt dem i deras väntan på asyl. Såklart ett viktigt jobb, men jag vill vara med en socionom. De arbetade inte ens med integreringsfrågor i o m att det inte ens var säkert att dessa personer skulle få stanna i landet. Nu kommer jag kanske, kanske få vara på försäkringskassan. Jag hoppas på det. Men vi får se. 


Imorgon är det dags att bege sig till Örsundsbro på marsvinsutställning. Det var inte igår. Jag tänkte ta mig till lantmännens idag för att köpa virkon som allt som varit med på utställningen skall få bada i när vi kommer hem. Jag har ringormsnoja. Vet inte om den är befogad men jag orkar verkligen inte få in något sånt i mitt hem. Förstår inte hur jag skulle lyckas sanera en hel lägenhet liksom. Men det ska bli kul att ställa ut igen i a f. Har inte hunnit förbereda någonting än, för jag har bara varit på jobbet, i skolan och sovit lite i min säng men ikväll ska jag väl hinna med det. Det är ju bara tre djur. Mästersson och Elasti i ras och Edith Granath i pet. 


Jahapp så borde man fortsätta plugga, plugga och jobba samtidigt känns effektivt. Men det är ju rätt pinsamt att somna på sitt jobb... 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards