Direktlänk till inlägg 21 september 2009

musbus

Av Johanna - 21 september 2009 10:02

Måndag. Jaja. Vi lämnar det. Går vidare. Lite bakåt i tiden. Hälsade på Västerås i lördags. Det var kulturnatt och Jonas kompisar ställde upp med två filmer i två filmtävlingar. Det var väldigt kul att se deras filmer varav Jonas hade huvudrollen i den ena. De andra filmerna var fruktansvärda. Jag tyckte den bästa förutom Jonas kompisars filmer var en film av klass 1b i Avesta - vilket kanske säger något om kvallitén... De vann i båda tävlingarna och gick vidare till finaler på andra ställen i landet och jag drabbades av kamratlig stolthet. Söndagen ägnades åt shopping, eller antishopping kanske, i Västerås. Jag har länge nu försökt köpa ett duschdrapperi men det finns inga fina. Inte någonstans vad jag vet.  

Jag köpte en pälsmössa istället. Lyx. Tant. Och appropå det så var jag ju hos fisören i fredags och fick kaffe, skvaller, sitta i en varm maskin och håret fick ny färg och form. Det var inte likt mig men det var på något sätt kul.


Nu sitter jag med träningsvärk. Hälsade på svärmor på Ängsö igår och fick rida en häst i 30 minuter. Han var vit och snäll. Gammal också, 25 år. Och det bästa är att de säger att jag får komma och rida hur mycket jag vill. Det finns en annan häst där, ett brunsvart varmblod - hur fin som helst. Den hästen ville också bli riden och jag älskar varmblod. Och nu är jag väldigt glad. Har ju kanske ridit en gång de senaste fem åren och kanske 5 gånger de senaste 10 åren - från att ha gjort det regelbundet i 14 år - har saknat ridningen så mycket. Tänkte börja rida på ridskola men det kostade 170 kr för 45 minuter vilket jag verkligen inte har råd med. Det blir nästan 4000 för en termin :/ Men nu så behövde de här hästarna motion - tipptopp!!!


När jag kom hem var det dags att byta musburen. Lyfte på huset och där låg det 7 musungar. De tyckte visst att det var dags att bli fler. Tyckte väl att jag hade hört lite väl mycket pipningar från terrariet men trodde det var lite tantpip bara. Jag tycker det ska bli lite kul med musbus och se hur de växer och utvecklas. Det verkar gå fort i a f, de har redan päls. Konstaterade att det var 3 honor och fyra hanar. 5 st dove tan varav 4 satiner, 1 black tan och en champange tan - satin: Hur läcker som helst!  

Här är några av musarna. Blinda och döva - fridens liljor.


Nej men då är det väl dags att kanske leva lite i nuet. Dags att knåpa ihop en individuell uppgift. Snacka om att jag längtar till på söndag då den här skitkursen är över och praktiken börjar. Jag var ju på möte i torsdags. De var jättesnälla och det känns bra. Jag kommer få en egen arbetsplats och en egen dator. Det är värsta lyx det. Jag hade typ förväntat mig en pall.

 
 
Natalia

Natalia

21 september 2009 22:42

Naaaw vilka sötnosar! Kul att du är mer up-date med bloggandet ;)

http://hellopiggy.bloggagratis.se

 
Karin F

Karin F

22 september 2009 10:04

Ett snyggt duschdraperi är Marimekkos med björkar.
http://www.styleroom.se/image/scaled/normal/29618-marimekko.jpg

http://myosotis.bloggagratis.se

 
Ullis

Ullis

22 september 2009 21:42

Oj, var det planerat med musungar? Fast söta var de!!
Och människa, ta av dig pälsmössan så vi får se den nya frisyren!! ;-)

http://vanerlands.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Johanna

23 september 2009 11:08

Karin: Ja det där är jättefint! Har sett det flera gånger - men jag vill ha något som är lite galet. Men jag får nog tänka om. Det jag har nu är så fint med badande kvinnor, luftmadrasser och bollar... Det är jättesvårt att byta ut det...

Ullis: Ah, ska slänga upp en bild på frillan!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 23 september 2009 10:43

Ja i natt kom ett gäng till. Vet inte riktigt vem som är mamma men det märks nog inom kort. Det känns lite bekymmersamt nu. Tänk om de andra två också har bebisar i magen? Då kommer jag ha ca 40 möss inom kort. Mushannarna ska tydligen inte gå att sä...

Av Johanna - 17 september 2009 10:36

Jag undrar om jag har börjat med en ny rutin... Två mornar i rad har jag gått upp 7 för att tvätta. Tvättstugan är alltid ledig då har jag märkt så man kan gå ner och bara tvätta en maskin. Det är lagom med en maskin för det är precis vad som får pla...

Av Johanna - 15 september 2009 07:59


Sömnpillerkursen fortsätter... jag förstår inte hur det kan vara beviljat att man får studiebidrag för det här faktiskt. Igår var det en så konstig dag i skolan så jag vet faktiskt inte ens om det går och beskriva. Vi skulle handleda varanrdra via te...

Av Johanna - 4 september 2009 10:04

Då var det dags att skriva ett inlägg igen. Har haft lite svårt att hålla igång bloggen. Nu har skolan dragit igång igen och vi har en kurs i utvärdering innan praktiken börjar v. 40. Jag älskar att utvärdera och utvärderar det mesta som sker i mitt ...

Av Johanna - 4 juni 2009 14:32

De bara blommar och blommar och blommar. Jag blir bortskämd. Pubica lyxen har klasar överallt. Det var väl ett år sen den här galningen var tvåbladsnod. Nu växer den över hela fönstret.  Det är riktigt rediga klasar den gör men den sätter dem på rik...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards