Alla inlägg den 23 november 2007

Av Johanna - 23 november 2007 15:11

När man har ett sovrum fullt med marsvin så får man en hel del kommentarer. Min framtida inneboende sade "Vad häftigt!" - en trevlig kommentar som får mig på fall ;)


Hade två vänner här på visit för någon vecka sedan. Vi har kännt varandra länge men jag har aldrig invigt dem i marsvineriet jag håller på med. Nu fick de sig i alla fall en genomgång var på den ena säger "Den där ser ut som en elefantskit". Det är nog den absolut konstigaste kommentaren jag någonsin fått, även om jag är luttrad efter 5 år som uppfödare så tappade jag hakan lite. Men kommentaren var ju så lustig så det gick inte att undvika skratt även om jag blev rätt mållös. Kan tilläggas att han pekade på en högdräktig skinnyhona som förvisso är lite brun på baken men inte är hon blaffig som en elefantskit heller.


Min kursare, som förövrigt inte säger marsvin utan "marsesvin" tycker att marsvin i allmänhet är äckliga. Igår satt vi och pluggade på Karin Boye och då visade jag honom min hemsida. När han då fick se att det inte var vilka marsvin som helst jag hade utan att de dessutom är nakna så fick han spunk! Högt rakt ut: Fy faaaan vad äckliga! Jag bara skrattar eller ler när han håller på och lika så igår varpå han säger till mig efter sitt utbrott: Jag tycker om dig Johanna, du blir inte arg på mig fast jag tycker dina marsvin är äckliga. 


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards