Alla inlägg den 23 oktober 2008

Av Johanna - 23 oktober 2008 12:36

Grannarna har fest. Nu! Tokigt! En riktig fest dessutom, de spelar hårdrock och skriker såna där bröl. Jag tycker det är fantastiskt. Det känns som att jag bor i ett riktigt hyreshus nu. Jag trippade fram till min dörr och öppnade den lite på glänt bara för att höra hur mycket det lät ute i trapphuset. Och det lät. Klart det är på dagen man ska ha fest för efter 22 måste det ju vara tyst. 


För två veckor sedan bråkade två vuxna människor med varandra i huset så det hördes ut i trappuppgången. De lät som två katter som bråkar. Hårresande och oroande. Jag gick ut i trappen, jag skulle ju åka hiss. Men två till kom ut samtidigt som mig och undrade vad de skulle ta sig till. Jag åkte hiss jag och åkte ner på stan så jag fick inte veta vad grannarna tog sig till med de bråkande grannarna. Men då kändes det också på riktigt. Fast det kändes ju inte så bra. Har jag skrivit om det här förut? Ush jag har så dålig minne.


Tidigare trodde jag att jag bara hade grannar som gick hemma och dammade sina plastblommor och det känns skönt att veta att det faktiskt bor människor här i huset som lever och gör saker. Själv är jag tyst som en mus om dagarna och läser lagar om tvångsvård.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards