Alla inlägg den 8 maj 2008

Av Johanna - 8 maj 2008 13:46

Jag bor så fint och jag har det så bra :) Jag har varit på promenad och det är hur underbart som helst nu runt knuten. Förutom kossor och hästar och katter och fåglar och tokfina vitblommiga buskar så vet jag nu precis vart jag ska gå för att plocka årets blåbär. Marsvinen skall strax utfodras med grönt som skördades under promenaden. Det blir kirskål, klöver, maskrosor, diverse gräs och blåbärsris till marsvinen om en stund. Först ska det bytas burar, sen börjar kalaset :)


Bilder på härligheten runt knuten finns här. Tryck på bilden för att se nästa :) 

Av Johanna - 8 maj 2008 09:52

Världens kortaste rulltrappa ser ut så här. Nån som åkt i den? Hur kändes det liksom? Den ligger i Okadaya Mores gallerian i Kawasaki, Japan och är tydligen världens kortaste rulltrappa enligt wikipedia, den är 83 cm lång. Jag hade förväntat mig en ännu kortare faktiskt... Vilken som är Sveriges kortaste kanske jag får reda på under dagen, ett bud jag fått är T-centralen upp till Sergels. Jag tror att det här kan sluta med att jag får åka till sthlm med ett  måttband... Men nu ska jag på promenad och skörda gräs till djuren.




Av Johanna - 8 maj 2008 09:16

I Västra skogen i Stockholm finns Sveriges längsta rulltrappa. Det vet vi. Men i måndags var jag i Stockholm för att gå på "En helkväll med sunkit" och när vi åkte upp i rulltrappan i Björns trädgård, som är rätt fånigt kort, så  slog det mig - vilken är Sveriges, eller för dens skull världens, kortaste rulltrappa? Den vill jag åka! Jag har gjort en snabb googling och den enda träff jag fick var den här http://sweetchill.blogg.se/1202666853_.html och det var ju en fin, men kanske inte så vetenskaplig referens.

Av Johanna - 8 maj 2008 08:51

Det är en strålande morgon, gick upp för två timmar sen och har suttit och käkat frulle till morgonnyheterna. Brukar ha lite svårt för SVTs morgonnyheter för jag tycker de är så taffliga, inte de på själva nyheterna men de i morgonsoffan. Hu. Men idag satt jag i alla fall och gav SVT en chans. Så har de det värsta anti-kravmärkta matlagningsprogrammet där alla som inte vill köpa ekologiska grejer fick 25 nya dåliga argument för att fortsätta äta kött och inte lägga några extra kronor för att köpa kravmärkt. Vad håller de på med?


...



mat

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards