Alla inlägg under maj 2008

Av Johanna - 13 maj 2008 08:30




Självporträtt.



Av Johanna - 12 maj 2008 23:08
Av Johanna - 12 maj 2008 11:04

Lotten är färdiggrävd nu och vi har planterat en planta. För att plantera den krävdes det en resa till plantagen där jag även inhandlade handskar. Vi skulle ha andra trädgårdsprylar också men de var slut. Plantagen var fullt med folk, det var svettigt och jobbigt och sinnesstämmningen var inte på topp. När vi får reda på att det viktigaste är slut så säger min lottkollega högt "Plantagen! Bra affär! Hit ska jag alltid åka när jag inte vill ha någonting!" :D Vi fick traska över till Bauhaus och där var jord och fiberduk och typ allt hälften så dyrt i jämförelse med plantagen.


Det blev bara rabarber planterat i lördags. För vi fick inte igång vattnet på lotten för våran vattennyckel var borta. Men det var bra för vi var redan sena till kvällens crocketmatch som jag förlorade. Jag behöver mer träning. Mina anger management problems sitter djupt rotade när det kommer till crocket och minigolf. Men det är liksom kul. Men jag blir så sur när det inte går bra. Jag behöver inte vinna men jag vill att bollen/klotet ska någorlunda åka åt det håll jag tänker.


First floor power spelade på vdala så vi gick dit. Det var en tråkig spelning. Sen träffade jag en fin kille som visade sig vara en skurk. Jag är grymt trött på att bli uppraggad av oförståndiga ungdomar. Vi gick där ifrån och hem till Dralven och försökte tävla i vem som orkade hålla sig vaken längst till Easy Rider. Det var inte jag.


Nu ska jag försöka ta tag i socialrätt 1 vilket innebär att jag måste besegra en enorm mental spärr men det löser sig nog med en liten promenad.



Av Johanna - 9 maj 2008 22:13

_NU_ är jag hemma från dagsverket på lotten. Allt är färdiggrävt och i ordninggjort inför morgondagens sådd. Jag har fått blåsor på mina lillfingrar.  Imorgon förmiddag ska vi köpa fiberduk och då ska jag passa på och köpa jättesnälla handskar till mina händer. De jag har haft hittills är inte så snälla, därav blåsorna. Musklerna i benen, rumpen, ryggen och armarna har fått sig en fin motionsrunda. Inga potatispåhopp idag :)

Av Johanna - 9 maj 2008 09:11

Nu är man så där härligt trött i armarna igen... Gårdagens lottgrävande tar ut sin rätt. Men nu har vi grävt upp typ 50 kvm och har bara 10 kvar. Det är ju ingenting. Vattnet slås på på lördag och då är det dags att börja så. Äntligen!


Men jag vet inte om något kommer vilja växa hos oss. Våran lott ser ju mer ut som ett lavalandskap just nu med hårda jordklumpar som är brända i solsken... Men om man vattnar på dem och sen slår sönder dem till mindre beståndsdelar så kanske allt ordnar sig? Ja, det ser verkligen ut som att vi ska sätta potatis där, men det ska vi inte. Och för någon dag sedan kom ytterligare en person och sade att vi kunde sätta potatisen nu...  



Av Johanna - 8 maj 2008 13:46

Jag bor så fint och jag har det så bra :) Jag har varit på promenad och det är hur underbart som helst nu runt knuten. Förutom kossor och hästar och katter och fåglar och tokfina vitblommiga buskar så vet jag nu precis vart jag ska gå för att plocka årets blåbär. Marsvinen skall strax utfodras med grönt som skördades under promenaden. Det blir kirskål, klöver, maskrosor, diverse gräs och blåbärsris till marsvinen om en stund. Först ska det bytas burar, sen börjar kalaset :)


Bilder på härligheten runt knuten finns här. Tryck på bilden för att se nästa :) 

Av Johanna - 8 maj 2008 09:52

Världens kortaste rulltrappa ser ut så här. Nån som åkt i den? Hur kändes det liksom? Den ligger i Okadaya Mores gallerian i Kawasaki, Japan och är tydligen världens kortaste rulltrappa enligt wikipedia, den är 83 cm lång. Jag hade förväntat mig en ännu kortare faktiskt... Vilken som är Sveriges kortaste kanske jag får reda på under dagen, ett bud jag fått är T-centralen upp till Sergels. Jag tror att det här kan sluta med att jag får åka till sthlm med ett  måttband... Men nu ska jag på promenad och skörda gräs till djuren.




Av Johanna - 8 maj 2008 09:16

I Västra skogen i Stockholm finns Sveriges längsta rulltrappa. Det vet vi. Men i måndags var jag i Stockholm för att gå på "En helkväll med sunkit" och när vi åkte upp i rulltrappan i Björns trädgård, som är rätt fånigt kort, så  slog det mig - vilken är Sveriges, eller för dens skull världens, kortaste rulltrappa? Den vill jag åka! Jag har gjort en snabb googling och den enda träff jag fick var den här http://sweetchill.blogg.se/1202666853_.html och det var ju en fin, men kanske inte så vetenskaplig referens.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards