Alla inlägg den 31 juli 2008

Av Johanna - 31 juli 2008 23:51

Så har man varit hemma i några dagar och nu ska jag iväg igen, till en annan ö. Brändö utanför Åland. Min vän Ull och några andra arrangerar en festival, Island in the sun. Ska bli mys. Badkläder och regnkläder är packade.


Här hemma har det hänt lite. När jag var på Öland så dog kaninskrället. Cliff somnade in en natt och det var väl kanske dags, han var en gammal gubbe. Djurvakten hittade honom i sovposition och Mäster låg som vanligt och sov uppepå honom. De där två var verkligen söta ihop och var ett utmärkt sällskap åt varandra. Mäster som också är en gammal skrutt blev ensam och jag tyckte synd om honom. Han är ju ett urtjusigt marsvin så jag tänkte att han kunde få spendera sin sista tid ihop med en hona. Han fick Abiona. Det resulterade i 6 blödande sår och en ännu ledsnare Mäster. Stackarn. De fick flytta isär. :( Vill att Mäster ska ha sköna och fina dagar så här på ålderns höst men jag vet inte riktigt hur jag ska kunna se till det. Ensam är ju inte kul. Och marsvinspojkar orkar han inte med. Han vill vara med någon snäll hårig sak som han kan mysa in sig med...


Sista riktiga arbetsdagen för den här sommaren han jag gjort idag. Har lite att styra upp nästa vecka men det känns som semester redan nu. Jag ska semestra lite i svealandskrokarna men sen sticker jag nog utomlands med Cec. Sista minuten vart som helst men helst Barcelona ;) Sista semesterveckan ska jag gå på yogakurs. Jag har försökt göra lite hemma för att hålla igång men på senare tid tenderar saker att komma emellan... 


Nu är det sovdags. 6.30 ringer klockan imorgon. Kommer tillbaka på söndag! 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards