Alla inlägg den 23 september 2009

Av Johanna - 23 september 2009 10:43

Ja i natt kom ett gäng till. Vet inte riktigt vem som är mamma men det märks nog inom kort. Det känns lite bekymmersamt nu. Tänk om de andra två också har bebisar i magen? Då kommer jag ha ca 40 möss inom kort. Mushannarna ska tydligen inte gå att sälja så antagligen måste man komma på en hemsk plan. Men jag har lite svårt med helt bortkastade liv så jag har börjat dra i lite trådar för att se om de kanske kan komma till något någorlunda ok ändamål.


Fick en kommentar om musavleriet var med flit - nej det var absolut inte meningen utan de honor jag köpte var enkom för sällskap för Ärtan som blivit ensam. Sen har de visst lyckats blivit tjuvparade precis innan de flyttade hit av en hanne på rymmen - musklassikern :)


Ärtan är den som uppskattar musungarna mest av alla honorna. Gud vad hon pysslar om dem trots att hon aldrig varit i kontakt med bebisar tidigare. Hon försöker sno åt sig dem i tid och otid. Hon tycker att mamman lägger dem på fel ställe så då bär hon dem till ett bättre hus. Sen bär mamman tillbaka dem. Så kommer Ärtan och hämtar dem. Men nu har de fått ligga under en träbro jag har i buren ett bra tag. Det verkar som att mor och styvmor kommit överens om att det var den bästa platsen. Och Ärtan är med ungarna så fort mamman går därifrån. Övriga hjälper också till och tvättar och pysslar men ingen är så engagerad som Ärtan.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards