Alla inlägg den 21 juni 2008

Av Johanna - 21 juni 2008 21:30

Den här rackaren proppade igen vattenkannan igår när jag skulle vattna ärtorna på lotten. Snäckor är så fantastiskt söta och fina. Egentligen så ska de väl vara mina fiender just nu, när man blivit utomhusodlare av matnyttigheter, men jag kan bara tycka om dem. När jag hade vattnat klart så kom den här rackaren som tyckte jättemycket om att sitta på blöt jord (läs uppländsk jävla lera):

Mer bilder på djuren på lotten finns här.  


Idag äter jag nyskördad ruccola från lotten. Den godaste ruccolan jag någonsin ätit. Igår åt jag pastasallad, färskpotatis, nybakat bröd med ducca och mögelost, kladdkaka med grädde och jordgubbar samt en och annan ostbåge på picnic i en park i hufvudstaden tillsammans med ett gäng servitriser, jordgubbsförsäljare och en kassörska. Det regnade på oss första halvtimmen sen kom solen och stannade hela kvällen. Till frukost idag fick jag croissanter, rostat bröd, blåmögel ost, plommonmarmelad, apelsinmarmelad och jordgubbar doppade i vit choklad. Det passade utmärkt att leka botoxad östermalmstant till.  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards