Alla inlägg den 3 juli 2007

Av Johanna - 3 juli 2007 00:08

Om ca 12h ska jag sätta mig på bussen ner för färd mot U-sala centrum. Sen bär det av till Lund och sen Roskilde. Allt är packat. Har t o m unnat mig en kudde. Undrar om jag är gammal och klok nu när jag har kudde och gummistövlar med mig..? Jag skulle nog räkna mig till en rutinerad festivalbesökare som har god insikt om vad som jag tycker är jobbigt. Att vara blöt och inte sova gott. Allt annat kan vara nästan hur som helst. Ska möta upp J & T där nere. Önska mig lycka till. 


Jaja, eftersom att jag skulle iväg så tänkte jag att det skulle vara bra att tvätta innan jag åker. Blev helt överlycklig när det fanns en tvättid ledig i söndags 17.30-21 - den sista tvättiden för dagen. Jag står med all tvätt och har packat i maskinerna men det går inte att få igång dem.. Suck och stön, fattar ingenting. Sen får jag syn på en lapp på dörren där det står att "För allas trivsel så får man endast tvätta t o m 17.30 på söndagar". Dah, vad är det för konservativa kristna fasoner? Längre ner står det i a f något igen om att "Följ dessa regler för allas trevnad". Det tolkade jag som att det skulle gå att bryta mot denna dumma regel. Jag började undersöka kontakter och försöka se om man kanske kunde ändra timern som maskinerna styrs av. Men nej, det gick inte. Det var bara att boka tvättid, måndag morgon 7.00 fick det bli. Då hann jag tvätta två maskiner innan jobbet. Och en tredje blev tvättad av W som är här för att mata djur och vattna blommor under resan. Och för att det är trevligt att umgås med W såklar :)


Eftersom att den här resan är så oplanerad har jag knappt ngn koll på vilka band som spelar. Men nu har jag gått igenom listan och såg att Juliee Cruise ska komma i år igen - hon var där senast jag var på roskilde (2004) och henne måste jag se igen, ni vet hon som sjunger twin peaks-temat. Nu är hon dock en lite läskig tant. Basement Jaxx , de var också där sist... Beastie Boys och Björk känns ju trevligt också. Congos. Mapei. Och sen ska jag gå så mycket jag orkar på konserter med artister från länder som jag inte brukar höra musik ifrån. Det kommer ju vara band från kina, caribien, serbien... Varför inte lite mexikansk technobeat eller japanska ballader?  Och franskt. I år blir nog temat franska sjukan. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards