Direktlänk till inlägg 2 juni 2008

piggelin

Av Johanna - 2 juni 2008 23:13

Dagen börjar lida mot sitt slut. Är fruktansvärt pigg vilket inte är bra. Efterskalven av en enorm skrattattack på bibblan med mina kursare. Gick liksom upp 06.45 imorse för att jobba klockan åtta. Sen jobbade jag i mer än åtta timmar men inte mer än nio. Efter det gick jag till Dag Hammarsköld för att plugga i fyra timmar. Man borde ju bli helt slut. Men skrattattacken fick mig så full i gasen så när jag kom hem 20.30 satte jag igång och bytte åt alla djuren. Gick ut med allehanda sopor, djuravfall, metall, glas, brännbart och hårdplast - många kassar och en stor säck. Sen har jag promenerat en kortis och skördat mat åt djuren. 


På onsdag har jag tenta i socialrätt 1 (sen är det sommarliv!). Det är en snurrig rätt. Det finns undantag för allt så jag vet inte riktigt hur jag ska kunna hålla ordning på allt. Det har ryktats om att det har varit superfint väder i helgen. Det märks så där bra när man är på bibblan. Jag har suttit tyst med människor som smackar och har andra fuffensljud för sig hela helgen och dagarna innan det med. Hej solen, jag vet att du finns där ute!  


Allt känns enkelt nu. Jag till och med funderar på att ringa bildoktorn imorgon vilket jag har en enorm fobi för (får gå i KBT för det här, för det är verkligen något som påverkar mitt liv på ett negativt sätt ;)) men inte ens det känns så jobbigt. Men det ska bli riktigt pinsamt att köra ner min otroligt skitiga pollentäckta bil... Men jag kan inte åka och tvätta den för då kommer den inte vilja starta. Det är mer pinsamt att springa igång bilen ur en biltvätt än att lämna in den till verkstaden helt nerlusad. Jag får tvätta den sen.


Jag har värsta planen för hur jag ska göra. Ringa och beställa tid. Kvällen innan den ska in ska jag köra iväg den till verkstaden och parkera den. Jag har strategiskt parkerat den i en nerförsbacke som är rätt brant så jag ska kunna köra iväg själv (den startar om den har lite fart, än så länge). Sen tar jag bussen hem och sen åker jag med bussen dit på morgonen och lämnar in nyckeln. Jag vet inte varför jag riktigt tycker att det är värsta planen men det kändes väldigt bra när jag tänkte ut den. Nu när jag ser den i text förstår jag inte varför jag inte lika gärna kan köra dit den samma morgon som den ska in? Ska försöka komma på varför det var så bra att köra på kvällstid...  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 23 september 2009 10:43

Ja i natt kom ett gäng till. Vet inte riktigt vem som är mamma men det märks nog inom kort. Det känns lite bekymmersamt nu. Tänk om de andra två också har bebisar i magen? Då kommer jag ha ca 40 möss inom kort. Mushannarna ska tydligen inte gå att sä...

Av Johanna - 21 september 2009 10:02

Måndag. Jaja. Vi lämnar det. Går vidare. Lite bakåt i tiden. Hälsade på Västerås i lördags. Det var kulturnatt och Jonas kompisar ställde upp med två filmer i två filmtävlingar. Det var väldigt kul att se deras filmer varav Jonas hade huvudrollen i d...

Av Johanna - 17 september 2009 10:36

Jag undrar om jag har börjat med en ny rutin... Två mornar i rad har jag gått upp 7 för att tvätta. Tvättstugan är alltid ledig då har jag märkt så man kan gå ner och bara tvätta en maskin. Det är lagom med en maskin för det är precis vad som får pla...

Av Johanna - 15 september 2009 07:59


Sömnpillerkursen fortsätter... jag förstår inte hur det kan vara beviljat att man får studiebidrag för det här faktiskt. Igår var det en så konstig dag i skolan så jag vet faktiskt inte ens om det går och beskriva. Vi skulle handleda varanrdra via te...

Av Johanna - 4 september 2009 10:04

Då var det dags att skriva ett inlägg igen. Har haft lite svårt att hålla igång bloggen. Nu har skolan dragit igång igen och vi har en kurs i utvärdering innan praktiken börjar v. 40. Jag älskar att utvärdera och utvärderar det mesta som sker i mitt ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards