Direktlänk till inlägg 9 juni 2008

S O M M A R L I V ! ! ! ! ! ! ! ! !

Av Johanna - 9 juni 2008 01:16

Jag ville bara tala om det. Jag har sommarliv just nu. Det är svärordpåengelskahärligt!


Mitt sommarliv började i onsdags klockan 12.00 då jag lämnade tentasalen. Hade kunnat gå redan klockan 10, tentan började 9. Men det var tur att jag inte gjorde det. I en timme satt jag och läste om och rättade mig själv för jag hade visst slarvläst endel frågor. Den sista timmen satt jag bara och läste igenom hela sociallagen + författningar, förvaltningslagen och tryckfrihetsförordningen. Mja. Skumläste. Hade kunnat sitta till två men 12 var lagom att börja sommarlivet på. 


Sommarlivet började med att dra en repa runt Norrtälje med Nettan. Sen köpte vi två flaskor bubbel på bolaget (jag fick tuggummi för att jag visade leg). Sen tiggde Mattan is av en pizzabagare som vi fyllde systemetkassarna med. Sen köpte vi goda mackor på mysigt fik. Sen tog vi mackorna och gick därifrån och satte oss i park. Sen åt vi och sköt bubbelkorkar omkring oss. Sen åkte vi, dvs Mattan, Cec och jag, hem till pluppiluppsala och begav oss mot flogsta. Först ett stop på O'Connors för mer is. Mattan tog en hel hink, typ 10 liter. Lite överdådigt men kul. Till Flogsta var det ja, där grillade vi och sen tillbaka till stan för att riktigt riktigt skaka rumpa! Och det fick vi. Har aldrig varit så svett någonsin efter en danskväll.


Torsdagen, första dagen på sommarlivet. Spenderade den på stan och det var galet eftersom att alla tog studenten. Nåja, alla som skulle ta studenten tog den. Eller kanske inte alla de heller... ahmenhärre - ni fattar. Dagens uppdrag var att hitta en skitbra examenspresent till Micken som dagen till ära skulle fira sin lärarexamen. Jag gick i alla butiker och när jag precis var påväg att ge upp så fick jag den bästa idén. Jag köpte 50 st röda bic-pennor och några ark med guldstjärnor. Amendetkanjuinteblibättre. Det var trevligt hos Micke, hans släkt och vänner attenderade på festen plus några av grannskapets alkisar. Micke blev glad för pennorna och stjärnorna. En alkis stötte på Mickes mamma så det var både jobbigt och hiskeligt roligt. Den alkisen fick inte Mickes mamma och inte fick han med sig vinet han försökte sno heller för han blev påkommen och då blev han in i norden arg sen blev han ignorerad. 


I fredags var det sommarjobb :D


I lördags var det lotteri för hela slanten. Jag och Wince var på lotten precis hela dagen och sådde och vattnade och tog bort ogräs. Morötterna vägrar säga hej, men spenat och ruccola är snälla. Min rabarber är supersnäll och gör nya blad hela tiden. Nu har vi sått ärtor, mangold (diskomangold i kulörta färger, positiv mat kan man säga), brytbönor, zucchini, planterat ut majs och smultron. Kvällen avslutades med pilkastning och fotboll. Jag har verkligen inte det i mig; förlorade i pilkastningen och fotbollen hängde jag inte alls med i och hoppade till högt när alla skrek för att det blev mål eller nästan blev ett mål. Kan inte koppla ihop det där med att bollen är nära mål och att människor runt om då börjar skrika.


Sen blev det söndag och jag har sommarjobbat precis hela dagen ända in i natten. Hade två timmars rast och de spenderade jag på lotten. Fick med mig övervuxen selleri hem som djuren är matade med.


Nu är det måndag och om 9 timmar har jag tvätttid. Så nu börjar jag dagen med att gå och lägga mig.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 23 september 2009 10:43

Ja i natt kom ett gäng till. Vet inte riktigt vem som är mamma men det märks nog inom kort. Det känns lite bekymmersamt nu. Tänk om de andra två också har bebisar i magen? Då kommer jag ha ca 40 möss inom kort. Mushannarna ska tydligen inte gå att sä...

Av Johanna - 21 september 2009 10:02

Måndag. Jaja. Vi lämnar det. Går vidare. Lite bakåt i tiden. Hälsade på Västerås i lördags. Det var kulturnatt och Jonas kompisar ställde upp med två filmer i två filmtävlingar. Det var väldigt kul att se deras filmer varav Jonas hade huvudrollen i d...

Av Johanna - 17 september 2009 10:36

Jag undrar om jag har börjat med en ny rutin... Två mornar i rad har jag gått upp 7 för att tvätta. Tvättstugan är alltid ledig då har jag märkt så man kan gå ner och bara tvätta en maskin. Det är lagom med en maskin för det är precis vad som får pla...

Av Johanna - 15 september 2009 07:59


Sömnpillerkursen fortsätter... jag förstår inte hur det kan vara beviljat att man får studiebidrag för det här faktiskt. Igår var det en så konstig dag i skolan så jag vet faktiskt inte ens om det går och beskriva. Vi skulle handleda varanrdra via te...

Av Johanna - 4 september 2009 10:04

Då var det dags att skriva ett inlägg igen. Har haft lite svårt att hålla igång bloggen. Nu har skolan dragit igång igen och vi har en kurs i utvärdering innan praktiken börjar v. 40. Jag älskar att utvärdera och utvärderar det mesta som sker i mitt ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards