Direktlänk till inlägg 16 juni 2008

köttmarknadsbesök

Av Johanna - 16 juni 2008 08:18

Kinesisk fulsprit och äcklig finsk chokladlikör. Matade slasken med likören. Kinesiska fulspriten är kvar. Ingen kommer någonsin kunna dricka den men det är ju kul att lukta på den. Tillslut blev det två centiliter baileys var, lite hårspray i håret och ner på stan.


Försök 1: O'Connors. Skulle bara hälsa på klasskompis vilket resulterade i en väldigt fin drink. Man med sverigeflaggan sprayad på helikopterplattan ragglar fram och gör ett försök att skapa kontakt med mig. Poängterar att jag har en mycket fin addidasjacka och han berättar att han samlar på såna. Han slöddrade så att jag fick saliv i hela halva ansiktet. Hej men nej liksom. Eftersom att han inte lämnade mig fick jag lämna honom. Efter fem minuter. Samma snubbe. Drar samma historia om att han tycker att jag har en snygg jacka bla bla bla och jag samlar på addidasjackor bla bla bla. Lyckas få honom att förstå att jag inte är intresserad. Hej då!  


 Försök 2: Flustret. En gnutta humor dock med folk som inte dansar utan bara trampar. En Dj som bara spelade halva låtar. Det var 25 årsgräns vilket kändes tryggt för då skulle man slippa alla sturska pojkar. Men nej, åldern har faktiskt ingen betydelse. Det var väl lite samma lika fast med mer skägg. Fotbollsinspirerade outfits också (förutom han med permanentat hår och skjorta instoppad i de allt för högt uppdragna jeansen). Ja tack vad roligt att du tycker jag är fin men nu ska jag gå till baren. Nej men varför då bla bla bla hick bla bla bla. Och när man går så blir man fasthållen. Släpp mig hej då! 


Försök 3: Birger Jarl. Birjer Jarl visade sig från sin bästa sida efter besöket på flurran. Det börjar med att vi träffar två riktigt trevliga män som bjuder oss på champagne. Ja det här kanske låter... Det var riktigt trevligt. Men när vi ville dansa försvann de och vi stod mitt i köttmarknaden med flottiga stekare i de flottigaste backslicksen. Tjejer med minimala outfits. Och en doft av kräks. Här jobbades det mycket med kroppens mittparti. Det var ganska svårt att dansa diskodans bland alla juckande jävlar men det gick. 


När man går ut i Uppsala, inte på nation men på vanliga ställen, då känns det alltid som att man är och hälsar på. Som att man inte hör dit utan man ser in i "deras" värld. Man blir kanske undantaget som bekräftar regeln? 

  

 
 
Annie

Annie

16 juni 2008 14:25

Dina två sista inlägg fick mej att leta upp en gammal favvo :-)

http://peek-a-boos.bloggagratis.se

 
Johanna

Johanna

16 juni 2008 15:48

Ah, bästa filmen ever! :D

http://beatniks.bloggagratis.se

 
Ola

Ola

26 juni 2008 20:17

VARFÖR GÅR MAN UT ÖVER HUVUD TAGET NU FÖR TIDEN? FATTA VÄSTERÅS JOHANNA! HÄR HAR VI MINSANN INGA TREVLIGA NATIONER, BARA SKABBIGA KÅREN. HÖR DU DET?!

http://socialstyrelsen.bilddagboken.se

 
Johanna

Johanna

26 juni 2008 23:50

Jag förstår inte hur det kan bo så många trevliga människor i Västerås när där inget finns att göra..?

http://beatniks.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 23 september 2009 10:43

Ja i natt kom ett gäng till. Vet inte riktigt vem som är mamma men det märks nog inom kort. Det känns lite bekymmersamt nu. Tänk om de andra två också har bebisar i magen? Då kommer jag ha ca 40 möss inom kort. Mushannarna ska tydligen inte gå att sä...

Av Johanna - 21 september 2009 10:02

Måndag. Jaja. Vi lämnar det. Går vidare. Lite bakåt i tiden. Hälsade på Västerås i lördags. Det var kulturnatt och Jonas kompisar ställde upp med två filmer i två filmtävlingar. Det var väldigt kul att se deras filmer varav Jonas hade huvudrollen i d...

Av Johanna - 17 september 2009 10:36

Jag undrar om jag har börjat med en ny rutin... Två mornar i rad har jag gått upp 7 för att tvätta. Tvättstugan är alltid ledig då har jag märkt så man kan gå ner och bara tvätta en maskin. Det är lagom med en maskin för det är precis vad som får pla...

Av Johanna - 15 september 2009 07:59


Sömnpillerkursen fortsätter... jag förstår inte hur det kan vara beviljat att man får studiebidrag för det här faktiskt. Igår var det en så konstig dag i skolan så jag vet faktiskt inte ens om det går och beskriva. Vi skulle handleda varanrdra via te...

Av Johanna - 4 september 2009 10:04

Då var det dags att skriva ett inlägg igen. Har haft lite svårt att hålla igång bloggen. Nu har skolan dragit igång igen och vi har en kurs i utvärdering innan praktiken börjar v. 40. Jag älskar att utvärdera och utvärderar det mesta som sker i mitt ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards