Alla inlägg den 5 juni 2007

Av Johanna - 5 juni 2007 22:34

Ni som känner mig väl vet att jag har mycket suspekt musiksmak. Efter helgens visit hemma hos Salomon och Martin i underbara Tensta så kan jag inte sluta lyssna på Christer Björkmans Imorgon är en annan dag.


"Det finns en flicka som jag går till ibland.."

-Jaha tänkte vi, en sjuksköterska, hörfrisörska... massös?


"..hon tycker om mig för jag gör vad jag kan.."

-Ööh tänkte vi. Nu förstår vi ingenting. Är det så att Christer jobbade med hushållsnära tjänster kanske? Ja men SÅ måste det vara.


"I hennes tystnad finns så mycket jag vill veta, så jag stannar hela natten, fast vi är som eld och vatten"

-Nu är det snurrigt värre tycker vi. Men det är ju klart att de är som eld och vatten. Undrar vem som är vattnet bara.


"Kom så länge hjärtat slår, kom så länge spänningen finns kvar, imorgon är en annan dag. Kom så länge solen ler, kom så länge lusten ger och tar, så fort när allt försvinner, imorgon är en annan dag"

-Det handlar om något snuskigt. Men de var ju som eld och vatten? De vet nog inte vad de håller på med och konstaterar att citat: "imorgon är en annan dag" slutcitat.


Kanske orkar jag gå vidare med vers 2 en annan dag. Men det kommer nog ta ett tag innan jag riktigt förstått vad som egentligen försigår. Men jag misstänker att Christer Björkman är en person på dagarna när han sysslar med melodifestivalen och att han kanske är en annan person på natten.

Av Johanna - 5 juni 2007 21:42

Så är man i bloggträsket då. Har inte fattat poängen med blogg förut, men nu har jag börjat fatta tycke för detta. Men idag är en riktig internetdag. Jag lade ut min eminenta hemsida. Någon dag ska jag ta och fixa en schysst url till den också så att man slipper allt det här: http://web.comhem.se/smf320beatniks/


Idag har det också varit en yogadag. Jag har aldrig svettats så mycket som jag gjorde under detta pass. Min t-shirt hade inte en torr fläck, tror att byxorna var torra på något ställe. Yogamattan var förenad med livsfara på slutet för den var så blöt. Man gör några solhälsningar sen verkar allt bara rinna ur mig.


Det är ashtanga yoga jag håller på med. Det var mamma som fick in mig på det här. Det är ett så bra sätt att bli stark, uthållig och fokuserad på. Ashtanga yoga är den mest fysiska formen av yoga. Alla borde yoga säger jag. Men jag tror faktiskt det, det spelar liksom ingen roll hur man ser ut eller hur smidig man är - alla kan! Och man utvecklas mentalt på något vis också. Man fokuserar på sig själv i 1,5 timme, släpper allt annat. Det är fint, man blir glad.


Idag gick det väl rätt bra, med tanke på svettmängden så jobbade jag på ordentligt. Roligaste är skulderstående och plogen.


Imorgon ska jag träna på mina anger management problems. Ska spela minigolf som alltid tar fram det sämsta hos mig.


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<<
Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards