Alla inlägg den 26 juni 2007

Av Johanna - 26 juni 2007 20:27

Jag kanske borde ha "tradera" som en kategori. Allt man behöver finns ju där och just nu verkar jag behöva väldigt mycket eftersom att mitt liv just nu styrs av tradera.


Skulle träffa S idag för hon åker snart till Kosovo och blir borta i två hela månader. Jag S & K träffades på Uppsala färg. Jag står och hänger vid färgkartorna för jag ska måla om hemma medan de köper penslar. Sen ska de till Claes Ohlsson, eller Clas Olsson, eller Chleas Sohlsson eller hur det nu är de stavar... Och då kommer jag på att jag har en auktion på en roskildebiljett på g som jag måste hem och buda på. Och sen var det ju lite annat jag måste göra också innan det blev för sent, byta åt marsvinen och sånt tjabb.


Snälla S hade dock fixat presenter åt mig som låg hemma hos henne, så jag sprang hem till henne. Lånade toan och samlade ihop mina presenter. Kände mig som världens uslaste kompis. Två böcker, en stor jordgubbsplanta och tre små söta tomatplantor. Sprang tillbaka till S & K lämnade tillbaka nycklarna, kramades hej då och sen snabbt på bussen. Jag kommer hem lagom, auktionen skall precis ta slut men biljetten har hunnit bli alldeles för dyr.


Igår lyckades jag dock bjuda högst på en biljett men får ett mail från säljaren att han inte ville sälja den längre. Jag såg nog minst ut som en fågelholk eftersom jag, glad i hågen, redan hunnit bokat tågbiljetter ner. Idag fick jag dock tag på en biljett på annat håll, billigare. Så det var ju skönt. Jag har inte varit på roskilde sen det regnade... alltså 2004 tror jag.


Biljett och tåg fixat. Bra, bra. Ringa pappa som har sökt mig i några dagar.

"Goddag goddag hur mår du har du semester än?" typ. Pappa hade semester men han jobbade i a f. "Men nästa vecka ska vi åka till Holland med bilen". Ce moi lixom.. jaaaaha.. Jag som redan bokat tågbiljetter, annars kanske jag hade kunnat åka med dem varit lite rikare men det hade varit bra mycket trevligare också. Nu får jag nämligen åka själv och möta upp J i skånetrakten.


Nåväl, den bortkomna hibiskusen har hittat hit. Den överlevde nog. Men ett gult blad som den hade tappat. Ska sätta den i jord med petflaska över säger de blomkloka till mig. Man tar överdelen och tar bort korken. Fiffigt växthus.


Nu ska jag rusa till affären och köpa frukostbröd; älskade längtan. Något mer ska jag nog investera i, vet inte vad än dock.

Av Johanna - 26 juni 2007 07:20

Plötsligt händer det; nu prunkar det på köksbordet! Och jag som var så klagig i går om att det inte händer något i blomkrukorna. Men nu blommar fjortonochnittio!


God morgon förresten! 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<<
Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards