Alla inlägg den 6 augusti 2007

Av Johanna - 6 augusti 2007 16:07

Så är det måndagen efter en festival igen. Sjuk i någon sorts halssjuka. Har feber i omgångar och hostar en del. Det har varit den mest spännande festivalen hittils i mitt festivalliv som nu är 10 år gammalt.


-Lyckades både tappa bort mobilen och få tillbaka den och sedan ha sönder den. 

-Åkte båt med en raggare, han knuffade i mig i vattnet med kläderna på - därav trasig mobil. M & M var också med i båten så jag var inte ensam med denna tokiga gubbe. Det var läskigt att bli iknuffad i vattnet och sen var vi nästan bortrövade ett tag för han körde oss hem till sig fast vi ville gå av (och det var jättelångt bort). När han tillslut körde oss tillbaka så ville han inte köra in oss till bryggan. Dumma gubbe men vi kom i land till slut i alla fall.

 -Vi badade och solade, det regnade bara en dag.

-Lindeberg (ni vet väl att det Lindesberg bytte namn 2003 till Lindeberg?! Ett mycket internt skämt btw) är litet och trevligt. Nära till allt. Sånt man kan orka i ca 4 dagar kan jag tänka mig.

-Vi åt på Frosths konditori i år igen, efter det årliga besöket på polisstationen (Ms väska blev stulen). Frosths är bra, de måste ha haft storhetsvansinne när de gjorde iordning sin toalett. Det är något man uppskattar när man får utföra de flesta toalettbesök på bajamajor utan papper. Varför fanns det aldrig något papper för? Vi hade med oss eget dock. 

-Banden jag såg var: Los Fastideos (italienskt antifascistisk punkrock som var bättre live än i datorn), Toydolls, Svenska Akademien, Charta 77 (jag kom faktiskt ihåg rätt mycket av texterna trots att det var ca 10 år sedan, eller mer, som jag lyssnade på dem), tror att vi såg Vibrator...  

-Har mer blåmärken just nu än jag någonsin har haft. 


Skönt att årets dräggisgaste festival är över så att man kan få återgå till sitt vanliga liv  och vattna blommorna (som har växt massor och mina pelagoner Orange Appeal ska snart blomma). Om en timme har jag tvättid, ska bli trevligt. 




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards