Alla inlägg den 23 augusti 2007

Av Johanna - 23 augusti 2007 15:27

Togen vän som aldrig vissnar. Behöver solljus men inte vatten.

 

Av Johanna - 23 augusti 2007 15:21

Har sått denna pellis själv. Kul att det fungerade men jag hade förväntat mig en lite mer orange.

Av Johanna - 23 augusti 2007 15:15

Jag är ju vakt åt en härlig monstera den här sommaren och en bit in på hösten då min kompis ska åka iväg till andra breddgrader än Uppsala. Den här morran är 2,5 år och rätt spretig. Svårt att tänka sig att den här damen bara var ett litet litet blad från början.

Den lilla morran brevid är min som jag har köpt. Den har inte så många blad med hål i - den har kanske stått mörkt? Min morra är egentligen fyra morror. Tror att det kan vara bra när de ska växa, då kan de luta sig lite på varandra.


Den stora morran stod från början i min morras lilla kruka. Det var alldeles för litet och obalanserat. Jag åkte till ett känt svenskt stort möbelvaruhus för jag hade fått deras katalog och i den stod det att de skulle ha stora billiga krukor. Stormorran kunde få en sån av mig tänkte jag. Men de var slut och de andra stora krukorna var för dyra tyckte jag. Så jag köpte en svart papperskorg i plast i stället och ställde henne i. Man kan göra dreneringshål i botten själv. 19 kronor bara. Det är lagom för en stor kruka.

Av Johanna - 23 augusti 2007 14:58

Vi börjar med Ariadnan som inte fick vara med förra gången. Hon hade ju inte gjort något då. Men på en månad har det hänt massor. Hon är en klar favorit. Bladen känns så genuina.

 


Sen tar vi en nykomling och en gammal räv. Nykomlingen är en polystachya, till vänster, en art som ska bli väldigt storbladig. Den gamla räven är pubicalyxen "Pink Silver", till höger, som börjar sätta fart (borde mäta bladen på dessa någon dag... de är rätt stora). 

 

En klar favorit bland hoyorna är ju också carnosan "Exotica". Gillar verkligen hennes bladverk, när bladen kommer kan de vara starkt råsa och gröna. Men något sådant fanns inte att fota idag, här kommer istället ett fint vuxet blad:

 

Två sticklingar på rotning, thomsonii (underst) och minibelle (överst). Fick dem ihop med polystachyan som ersättning för ett skadat blad.

 


Och till sist en bild på mina vanliga carnosor, tre stycken som har fått flytta ihop tillsammans med en blompinne.

 

Av Johanna - 23 augusti 2007 12:05

Ur testet "Vilken bil är du?"

Med din mjuka bullighet tar du hela världen i din famn. Din omedvetna charm kan förvirra den tuffaste stadsjeep, men kanske är du rädd för att komma för nära så hårda lekkamrater. Din rörande kärleksfullhet kan bli opraktisk ibland, men oftast kommer du ungefär dit du hade tänkt dig.
Se bara upp så att du inte blir överkörd - det är en hård värld därute!

Du är en varmkörd Skoda Fabia Combi.


Alltså jag vet inte. Det känns inte bra. Men man kunde kanske inte vara en smårostig Volvo 245?


Någon annan som undrar vilken bil man är? http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=853&a=151575

Eller vilken hund man är? http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=45926&a=509489&lid=puff_545826&lpos=extra_0

Av Johanna - 23 augusti 2007 11:55

Sån här är jag. Enligt ett personlighetstest. Får nog sluta göra test. Jag kanske börjar tro på dem till slut. Vore jobbigt. För tidigare idag gjorde jag ett test som hette "Vilken hund är du?". Jag var tydligen en bernen sennen. Är jag verkligen det?

Av Johanna - 23 augusti 2007 00:38

Jag är sjuk, dubbelsjuk. 171 i sänka va. Jag gjorde ett test. Med uselt resultat. Funderar på om jag ska sluta tro på mig själv eller om det är testet det är fel på.


Var tvungen att göra testet även på tjejer. Då blev det nån tant jag inte ens visste vem det var. Men det var väldigt skönt när Tilde de Paula åkte ut i a f. Testa själv; http://www.tiiamo.se/dmz/famedate/default.aspx, eller gör något annat förresten. Sånt här ska man väl inte uppmana till.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards