Alla inlägg den 7 augusti 2007

Av Johanna - 7 augusti 2007 21:54

Nu börjar hoyorna växa så det sprutar och det är nog dags att börja ta hand om dem lite. Kanske är det dags för dem att få nya krukor och spaljéer... Känner mig jätteosäker på vad jag ska göra för att de ska må bra. Sen vet jag inte riktigt hur jag vill att de ska växa för att det ska bli snyggt också. Men jag tror att carnosan som växt mest ska få en som går ganska rakt upp för jag vill att den ska klättra upp i gardinstången så småning om. Hm... Nu fick jag en idé medan jag skrev. Bra. Skönt.


Min hoyasamling skall utökas med en Polystachya och en överaskningshoya. Har inhandlat den på Hoyaforumet, ett av bladen hade blivit solskadat så snälla försäljerskan skickar med en stickling av sin favorithoya. Ska bli jättespännande att se vad det blir. Om posten sköter sig ska de komma imorgon :) 


Polystachyan  är en hoya som får väldigt stora blad, ca 10x18 cm har jag läst. Men den växer sakta, men det är kanske bara bra. Jag är väldigt inne på stora blad och snygga blad.  Hemma hos I väntar en callistophylla och en Sulawesi sp. Men nu när jag googlade för att hitta någon tjusig bild så fick jag reda på att det inte finns någon Sulawesi utan de heter antingen brevialata eller incurvula. Men bilderna jag hittar på dem ser inte alls ut som den I skickade till mig. Nu är det rörigt i hoyaavdelningen i hjärnan. 

Av Johanna - 7 augusti 2007 21:45

Sushi med råsa ingefära och ett glas päroncider:

sushi 

Nu är jag mättmättmätt.  

mat
Av Johanna - 7 augusti 2007 19:16

Idag har jag ...


...vaknat och kollat klart på "Knocked up". Tyckte det var en konstig film, allt var bara konstigt. Men man skrattade ibland och det är ju alltid trevligt.


...innan jag gick upp funderade jag på varför man egentligen lever, om man verkligen behövs till något och om man egentligen är bra på något. Kom inte fram till något bra så då var det bara att gå upp och börja dagen.


...fick låna en mobil och ringde U. Det var tur det. Han hade råkat boka båt från Nynäshamn till Visby. Det är rätt jobbigt om man vill åka från Visby till Nynäshamn. Skulle träffat U & H i sthlm idag kl 15. Men det blir imorgon 10.30 istället. H är min mamma och U är hennes kille. 


...promenerat ner på stan och åt en avocadomacka och en superduperäcklig islatte. Det kostade mig 75 spänn och det var nog mitt sämsta inköp i hela mitt liv. Fast jag hade kunnat tänkt efter lite själv också. Jag tål inte mjölk och min mage är lite känslig mot kaffe också. Och när det är väldigt hett så ska man dricka vatten och inte kaffe. Resultat: Huvudvärk och magont. Men mätt blev jag.


...hämtade min cykel utanför "Pallan" (ölhak i Uppsala), den låg och var jätteledsen på backen. Min fina Vega orginal... Fåglarna hade skitit på henne också. Stackars.


...jag och A var på Kina Li och köpte sushiris och sushivinäger. Ikväll blir det sushi till kvälssmat. Kan tilläggas att jag köpte sushi igår och iförrgår "budgetsushi". Budgetsushi är sushi utan ris. Det går jättefort eftersom att man bara choppar upp grönsakerna och sen doppar dem i soya och wasabii. Mmm. Så nu blir det tredje dagen med sushi. Kanske kan jag övertala mor och U om att äta sushi imorgon också. Tror inte att de har provat det så mkt. 


...sen cyklade vi hem till mig med ett litet stopp vid SVC (språkvetenskapligt centrum) och pumpade hoj. Då tappade jag min fina Vega orginal rakt på en cementklump. Hjulen har aldrig varit vindare. Jag bestämde mig för att göra en ställning till Vega så att jag kan använda henne enbart som träningscykel. Så att man sitter och trampar i luften. Vill inte att hon ska gå sönder så mycket mer. Har haft henne sedan jag var 10-11 år. 


...just nu sitter vi och väntar på att sushiriset skall svalna. Ska bara skriva klart blogginlägg och diska. Sen är det dags för sushikungakocken  A att börja baka.


...imorgon hoppas jag att jag får en hoyaplanta och en stickling på posten. Då har jag 7 hoyor här hemma och två hemma hos I. Så då kan man säga att  jag har 9 stycken hoyor.


...jag längtar efter att åka på marsvinsutställning.


Dagens kommentar som jag fick av en nära vän:

-Du kan ju inte göra någonting sansat.

Jag tar det som en komplimang jag.


Nu ska jag diska. 


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards