Alla inlägg den 13 september 2007

Av Johanna - 13 september 2007 21:12

Nu var det ett tag sen. Hej hallå! Har varit mycket skola och mycket annat.


Det var kulturnatt i Uppsala i lördags. Men jag attenderade inte på något. På dagen regnade det så mycket så jag ville verkligen inte gå ut. Missade Slagsmålsklubben som spelade på musikens hus på kvällen, men det gjorde inte ett dugg. Jag ägnade den regniga lördagen att baka limpor baserade på dinkelmjöl. Nyttigt och gott. Jag mumsade i mig massor. Insåg att det blivit något skumt med jästen för magen blev väldigt hård och ond, jag rapade jäst i flera timmar och en hel del fisar blev det också ;P A kom hem från Kina i lördags, jag fick rissprit (apäckligt säger jag som inte ens vågat provat) och ett fint glasarmband med tecken på som betydde långt liv, kan behövas om man ska dricka den där spriten...


Det har varit skola alla dagar den här veckan. Grupparbetet måste bli klart. Igår var vi och intervjuade en soc-tant. Det var läskigt att vara på soc. Den första vi såg i receptionen var en kvinna med långt och slitet, blekt hår med en 25 cm lång utväxt som såg allmänt trött ut... Jag undrar om det kommer vara jag om 10-15 år..? På soc fick jag lära mig att den största "grupp" som söker socialbidrag just nu är 80-talister. Sen sade hon att om man är en mamma och ett barn som går på soc så är det knapert, men om man har många barn så har man det bra... Jag vet inte jag.


Under veckan har jag spännt upp massa, eller fem stycken är mer korrekt, tavlor. Nu är de också upphängda på sin plats i utställningslokalen. Genom mitt jobb så har jag ju fått gå målarkurser, vi är ett helt gäng assistenter som gått den där kursen och nu har vi utställning ihop med våran brukare. Innan har jag inte tyckt att det spelat någon roll, men nu känns det kul att visa upp sina bilder. Det blev så fint i lokalen också. Vi fick ihop alla målningar på ett snyggt sätt trots att vi har så olika stil allihopa.


Förresten, jag gav inte upp på brödbaket. Jag slängde den första jästiga limpan. Efter det har jag bakat både solrosbullar och flerkornsbullar. Jättemycket billigare. Det är tröttsamt att lägga ner nästan 30 spänn på en limpa som inte är svår att göra och det tar inte speciellt mycket tid, man måste vara hemma den tiden i o  f s men man gör ju annat medan degen jäser osv. Å herre vad gott det är med nybakt bröd!



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards