Direktlänk till inlägg 8 juni 2007

Mina knasiga marsvin

Av Johanna - 8 juni 2007 11:55

Nu har jag bytt åt mina marsvin. Tog längre tid än vad det borde men de var så extremt roliga idag. Kom av mig i bytandet hela tiden för att de gjorde så knasiga saker.


Äileens kull börjar verkligen få spring i benen. Fem små skinnysar far och flyger runt i buren. De fick ett rör idag som både barnen och mamma Äileene tyckte var jätteintressant. Äileene gick genom röret, tog ett höstrå, gick igenom röret, åt lite på ett höstrå, igenom röret.. så där höll hon på - säkert 10 varv. Ungarna följde snällt efter mamma så det var en marsvinståg in och ut ur röret. Sen kom två av ungarna på att det var väldigt skoj (?) att sitta i röret och pipa, det ekade liksom lite. Eller så var det bara så att de inte hittade ut och ropade efter mamma, men lite intelligentare än så måste de väl vara?


Nere hos Are och Ulph hände det också märkligheter. Det är jättevarmt idag, termometern mätte 40 grader utanför fönstret - men så varmt är det ju inte inne såklart. Men varmt är det. Ändå envisas de med att ligga i samma lilla hus. Så där kan man hitta dem ibland, jag lyfte på huset och tog ett foto... Ulph, den svarta, ser ju minst sagt lite nyvaken ut i sin ruffsiga frilla...

 
 
Ullis

Ullis

9 juni 2007 10:25

Men Heeeej!
Kul med ytterligare en marsvinsbloggare;) Får väl länka till dig på min blogg. Hoppas vi ses snart igen!
Kram Ullis

http://vanerlands.bloggagratis.se

 
Ida

Ida

11 juni 2007 10:44

Hoho! Vad roligt att du också bloggar!
Och åh vad Are är fin! Jag måste bestämma om jag vill para Ella med honom nu i sommar eller inte. Jag tänkte anmäla honom till SM nu iaf.

http://idefix.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 23 september 2009 10:43

Ja i natt kom ett gäng till. Vet inte riktigt vem som är mamma men det märks nog inom kort. Det känns lite bekymmersamt nu. Tänk om de andra två också har bebisar i magen? Då kommer jag ha ca 40 möss inom kort. Mushannarna ska tydligen inte gå att sä...

Av Johanna - 21 september 2009 10:02

Måndag. Jaja. Vi lämnar det. Går vidare. Lite bakåt i tiden. Hälsade på Västerås i lördags. Det var kulturnatt och Jonas kompisar ställde upp med två filmer i två filmtävlingar. Det var väldigt kul att se deras filmer varav Jonas hade huvudrollen i d...

Av Johanna - 17 september 2009 10:36

Jag undrar om jag har börjat med en ny rutin... Två mornar i rad har jag gått upp 7 för att tvätta. Tvättstugan är alltid ledig då har jag märkt så man kan gå ner och bara tvätta en maskin. Det är lagom med en maskin för det är precis vad som får pla...

Av Johanna - 15 september 2009 07:59


Sömnpillerkursen fortsätter... jag förstår inte hur det kan vara beviljat att man får studiebidrag för det här faktiskt. Igår var det en så konstig dag i skolan så jag vet faktiskt inte ens om det går och beskriva. Vi skulle handleda varanrdra via te...

Av Johanna - 4 september 2009 10:04

Då var det dags att skriva ett inlägg igen. Har haft lite svårt att hålla igång bloggen. Nu har skolan dragit igång igen och vi har en kurs i utvärdering innan praktiken börjar v. 40. Jag älskar att utvärdera och utvärderar det mesta som sker i mitt ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<<
Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards