Alla inlägg den 3 oktober 2007

Av Johanna - 3 oktober 2007 12:13

Jag hinner ju inte blogga gratis just nu. Synd, för sånt som är gratis är ju så hiskeligt trevligt i många fall.


Mitt liv upptas just nu av samhällsproblem på makronivå, mesonivå och mikronivå. Guschelov är det inte jag som har alla de här problemen just nu på alla olika nivåer utan nu försöker jag förstå varför det blir som det blir.


Hade ett seminarium med herr Goldberg igår. Mycket intressant. Vi pratade knark. Fast inte bara. I grunden handlade det om varför vi gör som vi gör. Vissa använder droger för att de är destruktiva, andra är rekreationskonsumenter. Är det drogen som gör att vi beter oss som vi gör eller är det individen som styr? Ger man drogen för stor makt som förklaringsmodell så slipper man ta i det egentliga problemet.


Och det här var första gången jag har suttit på ett seminarium där kursarna börjar diskutera med en proffessor om varför de gör som de gör när de är för fulla :D Mycket roande! "Men när jag är för full, och då snackar jag inte ett glas vin utan kanske en vinare...". Och härliga Ted står och försöker förklara att den här kvinnan nog inte alls går hem med vilken karslok som helst utan att hon faktiskt gör ett val, men att hon kanske har utvidgat sin urvalsgrupp för att faktiskt få sällskap hem.


Nej nu måste jag fokusera på arbetslöshet och marx.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards