Alla inlägg den 25 oktober 2007

Av Johanna - 25 oktober 2007 22:12

Jag har inte varit i bråk på stan och jag har inte försökt att jonglera med vassa knivar. Det här gick till så här: såret fick jag när jag skulle lukta i marsvinstransporten om den var i behov av rengöring. När man är en sån här rutinerad marsvinstransportör som jag är ;) så har man en speciell sorts transport, inte vanliga som finns i djuraffären som man har till katter och kaniner och annat som går att böka in. Marsvinstransporterna jag använder är en alliminiumlåda med flera fack i - man kan ha många marsvin i en förpackning liksom. Öppningen till varje fack består av plastflärpar. Och nu förstår väl alla hur en rutinerad marsvinstransportör transporterar sina marsvin... eh. I alla fall. Jag lyfte upp en plastflärp och skulle sticka in huvudet för att lukta och då skrapade plastflärpskanten upp min fejja. Tycker att det ser väldigt hip-hop ut. Det är bara guldtanden som saknas (mamma?!).

Av Johanna - 25 oktober 2007 00:09

Det blev lite dumt igår. Var för trött och sjuklig för att pallra mig iväg till affären så jag levde på yoghurt hela dagen. Inte så bra för en laktosintollerant som mig. Låg nerbäddad i soffan tills det var dags att pallra sig hem till födelsedagsbarnet S.


Riktigt trevligt var det där. Vi stekte 27 sojakorvar och alla gick åt. Sen var det marängswisch till efterrätt - skålarna var tömda och alla verkade nöjda. S var nog också nöjd - hon fick superfestliga presenter. Ett set med walkie talkies t ex - så hon kan konversera med sina korridorsgrannar. Av mig fick hon en cd med "Asian groove" och en burk med riskryddsblandningar.


Idag har jag varit på filmfestivalen igen. Frustrerande att sitta där och hosta sig igenom allt bara. Men den sista visningen jag var på idag var riktigt ruskigt bra. En galen film om wrestlare, en annan film om finska kvinnor som drog upp män ur en sjö, en film där döda illrar drogs omkring och kålhuvuden kremerades... Det var väldigt kul och annorlunda. Sen har jag också hunnit se min vän Ts film, eller det är inte hon som gjort den men hon var kostymör och scenograf; Blandband #307. Sorglig så man blev illa till mods, men det vägdes upp av de helt tokiga wrestlarna senare på kvällen.


Varje filmvisning har jag fått rösta. Jag har mest satt tvåor men kvällens sista visning genererade i 3 femmor, 1 fyra, 3 treor och 1 tvåa. Ska köpa ett litet festivalkort till för jag vill hinna se lite mikrofilmer också. Mikrofilmer är superkorta filmer, upp till 3 minuter långa. Så man kan typ se 60 filmer på ett visningspass.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards