Alla inlägg den 1 april 2008

Av Johanna - 1 april 2008 16:10

Antioxidantkonferanser. Energispararkonferanser. Fråga doktorn. Days of our lives. Oprah. Rachel Ray. Martha Stewart. Dr Phil. Envägskommunikation. 


Men i a f jag har lärt mig lite saker under min sjukdomsperiod. Man ska äta mat som har färg (!) för i den maten finns det antioxidanter. Vi lägger mer energi på att kyla ner våra hus på sommaren än att värma upp dem på vintern. På fråga doktorn har jag lärt mig hur man fixade urinstenar på 1700-talet (ytterligare en repris) - man skär upp mellangården med en vass kniv och sen så tar man en tång och tar ut stenen - det måste gå snabbt för det gör ganska ont. Oprah pratade om och med tjocka barn och varnade dem för att förminska magsäcken. Dr Phil pratade med en tant som hade psykosomatiska besvär som tyckte att ingen lyssnade på henne. Tja och ytterligare utfyllnad: Rachel Ray och Martha Stewart, gjorde sina hemmafrusprylar precis som sig bör. 

Av Johanna - 1 april 2008 10:27

Hej hallå. Ligger i sjuksäng. Hostar och har mig. Har varit på marsvinsutställning. Det är väl därför. Alla verkar bli sjuka av att åka på sånt. Typiskt att bli sjuk. Såg verkligen fram emot den här ledigheten innan nästa kurs kör igång. Men det är inte mycket kvar av den heller :( Och fint vänder är det... Skruttigt.


Det gick bra på utställningen i a f, Mästersson kom tvåa i championklassen och förärades med ett CK. Abiona hon vann sin klass fick 89p och Cert! BIR-reserv blev hon också. Men vi struntade att ställa upp i finalen. Jag kände mig dålig och A & T var snällisar och lät mig åka med dem till Uppsala. Det var toppers! Var hemma redan vid 16. Och tack rara S för skjuts och sovplats. Ni är stjärnor och änglar!


Tja, nu ligger jag och ser om ett Days of our lifes avsnitt. Det gick ju i går också då. Helt tokigt. Marlena verkar vara possessed igen, precis som hon var för 10 år sen. Men tja, det är ju inte en serie som är SÅ bra så att man vill se om avsnitten.  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards