Alla inlägg den 7 april 2008

Av Johanna - 7 april 2008 09:56

Jag har sett två H E L A filmer den här helgen. Ja, hela filmer. Jag höll mig vaken genom dem båda. Den första handlade om en filmkamera som hittats i central park. En lite annorlunda film. Man fick alltså se filmen som var i kameran och läskiga saker hade hänt ett gäng kompisar... Det var kärlek, bråk, skräck och action. Cloverfield hette den då. Och jag vill inte säga så mycket mer för det känns som att man avslöjar för mycket. Men det är en film som går att set i alla fall.


I söndags såg jag Flyga drake på bio. Ojojoj. Skönt att se en film som verkligen griper tag i en. Det är ju inte många filmer nu för tiden som lägger tung fokus på story-linen (öh jag vet inte om jag är rätt person att uttala mig om detta eftersom att jag oftast somnar ifrån filmerna - men det beror ju på att de är dåliga... vilket gör att jag undviker att se filmer som jag inte redan har sett och vet är bra men jag ser faktiskt lite film ibland som är nyproducerad men jag blir väldigt väldigt sällan imponerad). Men den här filmen, som bygger på en bok om något missat det, handlar om två pojkar i afghanistan och deras uppväxt, om någon missat det. Se! 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards