Alla inlägg den 2 april 2008

Av Johanna - 2 april 2008 15:04

Less is more är ett uttryck som bara fungerar på kortkort. Annars är det alltid more is more som gäller. Nu börjar jag prata styling och bling bling här men det var ju inte alls vad jag tänkte skriva om. Nej mina tre nya kompisar. Tre mushonor. En heter Ärtan i stamtavlan så jag funderar på om de andra ska få heta Majsan och Gurkan? Inte vet jag. Det är ju engelsktypade supermöss så de borde få tuffare namn. Förslag mottages tacksamt. Ska lägga försöka fota dem, men som sagt det är supermöss och det betyder att de är supersnabba. En är en dove tan, och två choklad foxar varav en satin. Jag vet att jag har tillräckligt med djur men jag kunde inte låta bli. More is more!

Av Johanna - 2 april 2008 11:22

Just ja. Glömde berätta om en lite smålustig incident när jag lämnade in bilen. En slynglig blivande man fick äran att hämta min bil och köra in den i verkstaden. När han kom in så började lärarna på fordonsprogrammet jubla och när han klev ur bilen så säger någon av lärarna Ja där har vi en riktig bil!. Jag tittade mig runt om och bilarna runt omkring var nog minst 10 år yngre och det kändes lite som att jag kom in med en antikvitet. Imorse när jag hämtade ut den så kallade meckarsnubben den för "Pärlan". Nåja säger jag nu... efter dagens incidenter ;P

Av Johanna - 2 april 2008 11:06

Bilen har varit en sväng på Bolandsskolans fordonsprogram. Bromsarna behövde få sig en pimpning plus att det var nått elknas till en av bromslyktorna. Petade i mig lite paracetamol i morse och åkte och hämtade den. Stack direkt till besiktningen.


Var inte så lite snurrig. Man ska nog inte hålla på med sånt här när man är sjuk. Först så missar jag att det är min tur. Men det ordnade sig. Sen fattar jag ingenting när besiktningsmannen frågar Hur ska jag få igång den här då?, Va? säger jag. Har du någon nyckel? Frågar besiktningsmannen. Nyckel? säger jag... Suck. Ja tillslut redde vi ut det och jag fattade att jag skulle ge honom min nyckel. Bilen och besiktningsmannen var snälla och bilen blev godkänd. Sen åkte vi till ICA Väst i flogsta för att fylla på förrådet här hemma. 


Utanför ICA slutade samarbetet. Bilen vägrade köra hem när jag hade handlat klart. Men den brukar ju alltid vilja starta om den bara får vila en stund. Så efter 10 minuter så provar jag igen. Nej. Vänta lite till. Satte mig och spelade quadra på mobilen. Det är typ som tetris, en dålig variant av tetris. Slog mitt personbästa med 100 000p och är nu uppe i 366 685 poäng som personbästa. Det tog typ en timme att komma upp i de poängen. Prova starta bilen igen men nehej då. Gick och hämtade en metro och läste den. Socionomer är en av de grupper studenter som går mest back på att utbilda sig. Tack för upplysningen. Försöka starta bilen. Nej. Men nu har det gått 1,5 timme. Så länge ska man inte behöva vänta på att bilen ska vilja samarbeta. Ringde en vän som jag vet är riktigt bra på att knuffa; Mic kommer och vi knuffar. En kille kommer springandes och hjälper hjärtligt till. Bilen startar och går fint hela vägen hem. Pust. Ja det är tur att det finns starka stjärnor och änglar runt om en :) 


Fattar inte vad det kan vara för fel. Lämnade in den för just det felet, att den inte vill starta när man kört ett tag, för ett tag sedan och de böt nån grej som aldrig blivit bytt - nått med matta hette det (hejja mig...) och först var det inga problem men nu har det hänt två gånger på kort tid. Då var det på en volvoverkstad jag lämnade in bilen och de gjorde en felsökning men kunde inte hitta något fel men de antog att det var den där mattan... med några lödningar som hade släppt... Aja, nu är jag hemma och kan fortsätta vara sjuk. Blir inget jobb för min del idag. Typiskt. Behöver verkligen alla timmar jag kan få :( 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards