Direktlänk till inlägg 17 oktober 2007

Utställningsdags och japansk alkoholistvård

Av Johanna - 17 oktober 2007 23:16

Ja Ida jag kommer på söndag :D Har icke glömt.


På söndag är det dags för marsvinsutställning. Och jag är ju en sån där som alltid glömmer bort att anmäla, betala osv så det brukar inte bli så mkt utställningar för min del för jag är en S L A R V A ! Eller bara en väldigt tankspridd person med goda intentioner.


Det var längesen igen nu. Har bara ett marsvin att ställa ut - Mästersson :) Han är inte så hiskeligt tjusig som sin far Mäster men i a f. Ska bli kul att ställa ut. Skönt att ha skinny också. Bara bada av på lördag, ingen trimning eller kammning.


Jag kommer att ha med mig två utomordentligt trevliga pojkar till salu. Magpiehanarna Ådd och Åke (magpie är en teckningsvariant, de är rutiga i svart och vitt med mixade fält enkelt förklarat). De är hur mysiga som helst, kjeliga killar som hänger över burkanten. De bor tyvärr i varsin bur hemma hos mig för att jag inte har något sällskap som passar. De tycker det är urtråkigt och vill komma till ett hem där de kan få en liten marsvinskompis att gulla och passa upp på. Hoppas verkligen att de kan få nya bra hem. Kika på killarna här: [ÅKE] [ÅDD]


Sen så tror jag att sötisen skinny-Are ska få komma hem igen, han har varit hos Ida och försökt föröka sig men det har nog inte gåttit så bra. Men här hemma finns en snäll dam som väntar på honom. Från Ida kommer också mina resterande hoyor som florerat hos henne ett tag.


Nu sitter jag mitt i natten och försöker komma på hur jag ska hitta något om alkoholmissbruk och alkoholvård i något annat land än Sverige. Det går inte alls särskilt bra. Tips mottages tacksamt. Blev väldigt intresserad av japan. Men hittade inte så särskilt mycket fakta som var på förståeligt språk. Nu ska jag checka in finlands svar på folkhäsoinstitutet och se om de gjort några intressanta publikationer. Men jag ville ju hellre japan... Hittade bloggar dock med fina bilder på japansk öl. Superkitschiga flaskor. *vill ha*

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 23 september 2009 10:43

Ja i natt kom ett gäng till. Vet inte riktigt vem som är mamma men det märks nog inom kort. Det känns lite bekymmersamt nu. Tänk om de andra två också har bebisar i magen? Då kommer jag ha ca 40 möss inom kort. Mushannarna ska tydligen inte gå att sä...

Av Johanna - 21 september 2009 10:02

Måndag. Jaja. Vi lämnar det. Går vidare. Lite bakåt i tiden. Hälsade på Västerås i lördags. Det var kulturnatt och Jonas kompisar ställde upp med två filmer i två filmtävlingar. Det var väldigt kul att se deras filmer varav Jonas hade huvudrollen i d...

Av Johanna - 17 september 2009 10:36

Jag undrar om jag har börjat med en ny rutin... Två mornar i rad har jag gått upp 7 för att tvätta. Tvättstugan är alltid ledig då har jag märkt så man kan gå ner och bara tvätta en maskin. Det är lagom med en maskin för det är precis vad som får pla...

Av Johanna - 15 september 2009 07:59


Sömnpillerkursen fortsätter... jag förstår inte hur det kan vara beviljat att man får studiebidrag för det här faktiskt. Igår var det en så konstig dag i skolan så jag vet faktiskt inte ens om det går och beskriva. Vi skulle handleda varanrdra via te...

Av Johanna - 4 september 2009 10:04

Då var det dags att skriva ett inlägg igen. Har haft lite svårt att hålla igång bloggen. Nu har skolan dragit igång igen och vi har en kurs i utvärdering innan praktiken börjar v. 40. Jag älskar att utvärdera och utvärderar det mesta som sker i mitt ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards