Direktlänk till inlägg 2 april 2008

tur att man har starka vänner

Av Johanna - 2 april 2008 11:06

Bilen har varit en sväng på Bolandsskolans fordonsprogram. Bromsarna behövde få sig en pimpning plus att det var nått elknas till en av bromslyktorna. Petade i mig lite paracetamol i morse och åkte och hämtade den. Stack direkt till besiktningen.


Var inte så lite snurrig. Man ska nog inte hålla på med sånt här när man är sjuk. Först så missar jag att det är min tur. Men det ordnade sig. Sen fattar jag ingenting när besiktningsmannen frågar Hur ska jag få igång den här då?, Va? säger jag. Har du någon nyckel? Frågar besiktningsmannen. Nyckel? säger jag... Suck. Ja tillslut redde vi ut det och jag fattade att jag skulle ge honom min nyckel. Bilen och besiktningsmannen var snälla och bilen blev godkänd. Sen åkte vi till ICA Väst i flogsta för att fylla på förrådet här hemma. 


Utanför ICA slutade samarbetet. Bilen vägrade köra hem när jag hade handlat klart. Men den brukar ju alltid vilja starta om den bara får vila en stund. Så efter 10 minuter så provar jag igen. Nej. Vänta lite till. Satte mig och spelade quadra på mobilen. Det är typ som tetris, en dålig variant av tetris. Slog mitt personbästa med 100 000p och är nu uppe i 366 685 poäng som personbästa. Det tog typ en timme att komma upp i de poängen. Prova starta bilen igen men nehej då. Gick och hämtade en metro och läste den. Socionomer är en av de grupper studenter som går mest back på att utbilda sig. Tack för upplysningen. Försöka starta bilen. Nej. Men nu har det gått 1,5 timme. Så länge ska man inte behöva vänta på att bilen ska vilja samarbeta. Ringde en vän som jag vet är riktigt bra på att knuffa; Mic kommer och vi knuffar. En kille kommer springandes och hjälper hjärtligt till. Bilen startar och går fint hela vägen hem. Pust. Ja det är tur att det finns starka stjärnor och änglar runt om en :) 


Fattar inte vad det kan vara för fel. Lämnade in den för just det felet, att den inte vill starta när man kört ett tag, för ett tag sedan och de böt nån grej som aldrig blivit bytt - nått med matta hette det (hejja mig...) och först var det inga problem men nu har det hänt två gånger på kort tid. Då var det på en volvoverkstad jag lämnade in bilen och de gjorde en felsökning men kunde inte hitta något fel men de antog att det var den där mattan... med några lödningar som hade släppt... Aja, nu är jag hemma och kan fortsätta vara sjuk. Blir inget jobb för min del idag. Typiskt. Behöver verkligen alla timmar jag kan få :( 

 
 
Annie

Annie

2 april 2008 16:29

Hur låter bilen när den inte vill starta??
Om den låter wrrrr wrrrr wrrrr så kan det vara hål i tanken... eller röret till tanken.
Om den låter wwwwwww wwwwwwww wwwwwww (ja, du vet precis som när batteriet är slut) så är det nog glapp i startmotorkablarna.
Hör med dina serviceNissar om de kollat upp det.

http://peek-a-boos.bloggagratis.se

 
Johanna

Johanna

4 april 2008 18:12

Den låter nog mest wwwwwww - det är startmotorn som försöker fjutta på bensinen. Men tja. Jag har fått massor av olika bud på vad det kan vara för fel på den. Det är väl bara att börja i någon ände och sen vips så har man väl bytt ut allt utom karossen ;)

http://beatniks.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 23 september 2009 10:43

Ja i natt kom ett gäng till. Vet inte riktigt vem som är mamma men det märks nog inom kort. Det känns lite bekymmersamt nu. Tänk om de andra två också har bebisar i magen? Då kommer jag ha ca 40 möss inom kort. Mushannarna ska tydligen inte gå att sä...

Av Johanna - 21 september 2009 10:02

Måndag. Jaja. Vi lämnar det. Går vidare. Lite bakåt i tiden. Hälsade på Västerås i lördags. Det var kulturnatt och Jonas kompisar ställde upp med två filmer i två filmtävlingar. Det var väldigt kul att se deras filmer varav Jonas hade huvudrollen i d...

Av Johanna - 17 september 2009 10:36

Jag undrar om jag har börjat med en ny rutin... Två mornar i rad har jag gått upp 7 för att tvätta. Tvättstugan är alltid ledig då har jag märkt så man kan gå ner och bara tvätta en maskin. Det är lagom med en maskin för det är precis vad som får pla...

Av Johanna - 15 september 2009 07:59


Sömnpillerkursen fortsätter... jag förstår inte hur det kan vara beviljat att man får studiebidrag för det här faktiskt. Igår var det en så konstig dag i skolan så jag vet faktiskt inte ens om det går och beskriva. Vi skulle handleda varanrdra via te...

Av Johanna - 4 september 2009 10:04

Då var det dags att skriva ett inlägg igen. Har haft lite svårt att hålla igång bloggen. Nu har skolan dragit igång igen och vi har en kurs i utvärdering innan praktiken börjar v. 40. Jag älskar att utvärdera och utvärderar det mesta som sker i mitt ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards