Direktlänk till inlägg 8 april 2008

en students arbetsmiljö

Av Johanna - 8 april 2008 12:03

Som student är inte alltid arbetsmiljön den bästa. Schemat kan ändras hur som helst när som helst, om man jämför detta med mitt jobb så måste vi bli meddelade två veckor innan vårat schema ska ändras - för att ta ett exempel. Ett annat exempel är att det är mycket oro över när och om man ska få pengar eftersom att det är svårt att kommunicera med CSN. Jag har varit med om att pengar inte kommit fast man skickat in blanketten i tid och rätt i fylld men dagar, veckor går... Inga pengar. När man tillslut får tag i dem så är det oj och hoppsan... Ett tredje  exempel är tentaskrivningar. De läggs på kvällstid och helg, inte alltid men det är mer eller mindre vanligt förekommande - i a f på HIG där jag studerar. Detta är inte ok eftersom att heltidsstudier bedrivas 8-17 på vardagar. Undantag måste ju göras för distanskurser där hela upplägget bygger på att man ses på helgerna. Nu har jag varit i kontakt med kåren, studenternas fackförbund, för att vi ska ha tenta på en "olämplig dag/tid". Det lama svaret jag fick var "Ett tag så lyssnade de på oss men då blev de jätte mycket klagomål från lärarna. Och då lyssnade de förstås mer på de än på oss" och jag ba: *???* *fågelholk* *fattanoll* Om det nu var så, så får de väl kämpa på lite mer liksom... Men ja, jag får göra min tenta på den olämpliga dagen och sen skriva i kursutvärderingen att det var en olämplig dag att skriva tenta på...

 
 
Ingen bild

Cissi

8 april 2008 14:17

Var någonstans hittar du att heltidsstudier ska bedrivas 8-17 på vardagar?

 
Annie

Annie

8 april 2008 15:23

Ja, ibland undrar man varför utbildning drivs. Är det för lärarnas eller elevernas skull??
Förstår att du ba: *???* *fågelholk* *fattanoll*

http://peek-a-boos.bloggagratis.se

 
Johanna

Johanna

8 april 2008 18:26

Cissi: Jag har tyvärr ingen referens till påståendet men det är en fråga som jag vet har drivits av kåren i Uppsala och gått igenom - detta följs ju inte alltid men det SKA vara så. Enligt studentombudet i Gävle hade de ju också drivit frågan men de verkar ju inte ha gått igenom...

http://beatniks.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 23 september 2009 10:43

Ja i natt kom ett gäng till. Vet inte riktigt vem som är mamma men det märks nog inom kort. Det känns lite bekymmersamt nu. Tänk om de andra två också har bebisar i magen? Då kommer jag ha ca 40 möss inom kort. Mushannarna ska tydligen inte gå att sä...

Av Johanna - 21 september 2009 10:02

Måndag. Jaja. Vi lämnar det. Går vidare. Lite bakåt i tiden. Hälsade på Västerås i lördags. Det var kulturnatt och Jonas kompisar ställde upp med två filmer i två filmtävlingar. Det var väldigt kul att se deras filmer varav Jonas hade huvudrollen i d...

Av Johanna - 17 september 2009 10:36

Jag undrar om jag har börjat med en ny rutin... Två mornar i rad har jag gått upp 7 för att tvätta. Tvättstugan är alltid ledig då har jag märkt så man kan gå ner och bara tvätta en maskin. Det är lagom med en maskin för det är precis vad som får pla...

Av Johanna - 15 september 2009 07:59


Sömnpillerkursen fortsätter... jag förstår inte hur det kan vara beviljat att man får studiebidrag för det här faktiskt. Igår var det en så konstig dag i skolan så jag vet faktiskt inte ens om det går och beskriva. Vi skulle handleda varanrdra via te...

Av Johanna - 4 september 2009 10:04

Då var det dags att skriva ett inlägg igen. Har haft lite svårt att hålla igång bloggen. Nu har skolan dragit igång igen och vi har en kurs i utvärdering innan praktiken börjar v. 40. Jag älskar att utvärdera och utvärderar det mesta som sker i mitt ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards