Alla inlägg den 3 mars 2008

Av Johanna - 3 mars 2008 00:50

Jag tjyvstartar måndagen lite genom att inte gå att lägga mig i tid... Helgen har varit rätt underhållande. I fredags var det godisätande framför tvn. Lördagen hade jag tänkt att ägna åt plugg men känslan infann sig inte riktigt så det blev inte så mycket gjort på den fronten. Det lär man ju få ta igen...


Lördagskvällen spenderades först en lång stund i badkaret. Sen iväg till Em, vi var ett stort gäng som beställde grymt god sushi. Sen vräkte jag i mig 11 bitar på mindre än 11 minuter. Typ. Kan inte äta sushi sakta, men jag njuter till fullo i alla fall. Sen var det tårta, kaffe och melodifestival. Hörde typ ingenting men jag såg i alla fall. Vi var så många på så liten yta och tvn var så liten och ljudet trängde inte riktigt igenom allt annat sorl. 


Kvällens ännu senare halva spenderades på v-dala då som jag skrev om tidigare. Såg Lykke-li och jag hade nog lite stora förväntningar. Det var liksom inte så mycket att hänga i granen även om några låtar är riktigt bra. Aja. Hon som spelade innan var i a f grymmastegrymmast. Hon kompades av en batterist. Sen stod hon själv också och trummade. Så hiskeligt grymt med bara hennes röst och trummkomp. Måste kolla upp vem det var.  Förstår inte varför de kallar det rockgasque dock, det är ju mest electroinfluerade popband som spelar. Men aja, på nation får man inte alltid vad man betalar för. På dansgolvet spelar de samma låtar varje gång dock... när de kom till pulpfiction temat tyckte jag att allt var så tråkigt och förutsägbart så jag gick därifrån. Man vet att det är snart slut ändå, det verkar som att dj:en tror att pulpfiction-soundtracket är någon form av peak och att det är bra att avlsuta med. S U C K - på alla språk.  Men tja, brukar undvika allt vad vimmelfotografer heter men någon lyckades nästan fånga mig på bild.


Sov över hemma hos Da och när vi alla nått vaket tillstånd så gick vi till Kalmars nation och fikade och diskuterade gårdagens event samtidigt som vi moffade mackor och äppelkaka. Sen gick jag, Wi, Da och Lovettan till bibblan. Lovettan är ju bibliotikarie så det var kul att vara med henne på bibblan. Tre böcker om odling lånade jag hem. Jag ska nämligen bli kolonilottsägare ihop med Wi är det tänkt. Jag längtar så. Kolonilott är fantastiskt. För 200 spänn om året får man en stor täppa som man får (miss)bruka. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards