Alla inlägg den 6 december 2007

Av Johanna - 6 december 2007 23:49

Nu har Ådd äntligen fått ett hem där han ska få en marsvinskompis. Hoppas nu allt går bra. Och isch vilket tomrum han lämnade efter sig. Stallets största pussgurka kan inte försvinna obemärkt. Men det är så skönt ändå eftersom att jag vet att han kommer få det bättre och verkligen vara den kelgris han är :)


Åke ska få flytta ihop med kanin-Cliff. Det är Ådds bror som också behöver ett nytt hem med marsvinskompis. Hoppas det dyker upp någon köpare. Det  är så ledsamt att ha ensamma hannar. Har funderat på att kastrera honom så att han kan gå med honor. Jag har ingen erfarenhet av kastrerade marsvinshannar. Antar att de parar honorna i a f..?




Av Johanna - 6 december 2007 17:27

Senare ikväll kommer en marsvinsköpare förbi. Hon skall kika på Ådd. Det känns i hjärtat. Ådd är en klar favorit, tam, gosig, fingerslickare, burkantshängare... Men han förtjänar verkligen ett annat hem där han kan få bo ihop med marsvin. Han har under en längre tid bott ihop med Cliff-kaninen och det har gått jättebra men han vill ju såklart hellre bo med marsvin. Jag själv har inte haft någon hanne som han har kunnat gå ihop med så det fick bli kaninen i brist på bättre. Men den här tjejen ska köpa en liten teddy från en uppfödarkollega, håll alla tummar för att det ska fungera. 

Av Johanna - 6 december 2007 17:20

Idag har jag varit lite sjuk. Forsättning på det som började igår. Men jag lyckades ändå ta mig upp 06.50 imorse för att tvätta. Men sen sov jag hela dagen och nu mår jag bättre. Är hungrig och ska snart ta mig en soyakorv med ketchup, senap och rostad lök.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards