Alla inlägg den 11 december 2007

Av Johanna - 11 december 2007 20:59

Bläddra neråt 5 gånger och skriv innehållet efter varje fråga

Vad säger dina vänner om dig då du inte är i närheten?
Känns inte som att jag hinner komma över. Ska käka å duscha å fixa lite å klockan e redan rätt mycke. Du har en ring här och nått me strass hos mina föräldrar.

Vad gillar folk bäst hos dig?
Vakna precis. Ska käka å städa lite. Men vi kan väl hänga om ett tag. Fast jag e typ på dexter 6. Morsan hade hitta nå strass antar att d e ditt.

Vilken raggningsreplik faller du för?
Flott! Vill du sova hos mig imorrn? Jag jobbar visserligen kväll... Men vi tar väl en frukost och dusch hos mig sen? Hur mår bävrarna? Jag ska inte beställa nåt, min ekonomi är ansträngd av allt resande... Men jag hjälper Em ikväll att beställa klänningen och tre linnen till dig! Kram

Vad var det första du sa imorse?
43/ VUXEN UPPSALA Stadstrafik. Giltig till 2007-12-10 kl. 15:11. Pris: 20 kr (inkl. 6% moms) 1341D10SU8807F376575

Vad är det sista du kommer säga innan du dör?
Hmm.. Jag har handledarmöte 13-15 o sen börjar jag jobba 16. Tror du att du kan komma förbi sal b331 nån gång efter kl14 o ta dom därifrån?

Vad säger personen som gillar dig mest just nu?
kanske. ja syr o skaparglädjen är stor. om den avtar kommer ja bort.

Så vad säger du under förspel?
Jo.. Så var det

Och efteråt?
kom på fest i Studentstaden!

Några år senare har ni barn. Vad är deras första ord?
Jag tänkte bara höra om du sett Ax cykelnycklar? Två små på en nyckelring.

Nu är de tonåringar. Vad lär du dem?
Det stod i kalendern. Åka t Johanna om hon fått ett köksbord. D va därför ja undra. Kram

Och sista.. Vad sjunger ditt favoritband om?
Karin b?

Av Johanna - 11 december 2007 17:12

Har hittat en underbar blogg, arga lappen - kolla in länkarna här till höger. Påminner mig om två "arga lappar" jag tillverkat.


Den första var när jag hängde mycket i en studentkorridor där jag var kär i en man. Vi satte upp en lapp i hissen som vi skrev ngt i stil med "Du som spelar Stalin-orgel på våning två, var vänligen sluta med det - det stör!"


Dagen efter satt vi i korridorsköket varpå en snubbe i korridoren kommer och sätter sig vid oss - vi ser att han har ngt på hjärtat.

-Brukar ni höra när jag spelar orgel?

-Nää, det har vi nog aldrig hört.

-Alltså jag har precis köpt en hammondorgel på secondhand som jag spelat rätt mycket på och nu har någon satt upp en lapp i hissen...

Vi började asgarva - så klart. Vi berättade för honom att det faktiskt var vi som satt upp lappen och sen fick vi förklara vad en Stalin-orgel var för ngt också...


Med samma man fast i ett annat hus där vi bodde i en lägenhet i korridor... Flera ggr så möttes jag av en kattskitshög utanför korridorsdörren. De som bodde på våningen under oss visste jag hade en katt som brukade springa runt i hela trapphuset och det måste ju vara den som började använda våran våning som toalett. Måttet var rågat då den bajsat på dörrmattan som låg utanför dörren. Jag tycker inte om att säga ifrån på otrevliga sätt så jag gick in och gjorde en jättefin vimpel på datorn. I väldigt rosa, som är en mycket fin och pigg och positiv färg, skrev jag Tack men nej tack. Skrev ut vimpeln och klistrade fast den på någon liten smal pinne som passade ändamålet. Sen stack jag ner vimpeln i kattbajset och tog mattan konstverket låg på och bar ner till grannkorridoren och lade våran dörrmatta utanför deras dörr istället. Jag tror att de fattade vinken för sen hände det aldrig mer. 


I samma hus som kattbajshistorien utspelade sig så började ngn sätta upp akvarellmålningar i hissen med fina kristna budskap hämtade från bibeln med någon passande illustration till. Budskapen var endast från Nya Testamentet, bibelns lite trevligare del.  Min religionsvetare till partner blev alltid väldigt irriterad på de där lapparna. Han tyckte de var förmätna. Efter ett par lappar gjorde han moteld och satte upp lappar av samma karaktär - ett citat ur bibeln med passande illustration. Men han tog sina citat från gamla testamentet istället. Den lite mer hatiska delen av bibeln. Det är viktigt med helheten.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards