Alla inlägg den 3 januari 2008

Av Johanna - 3 januari 2008 23:47

Somnade 3 och vaknade 7. Antar att jag är lite stressad. När jag vaknade så låg jag och funderade på bilen, på katter, på skolan, på marsvinen, på marsvinsutställningen, hur jag skulle ta mig till marsvinsutställningen.  Skolan var jobbigast att tänka på. Det har varit grymt svårt att komma igång igen efter juluppehållet. Men idag har jag varit hos Cec och fått lite gjort. Det var trevligt och jag lyckades väl ändra på allt vår kära handledare ville - men jag har ju gjort minsta möjliga. Men det får fasen räcka.


Sen så skulle jag kolla om jag fått respons på mitt andra PM jag lämnade in innan jul. Den var bara putsväck borta. Stört. Vet ju att jag laddade upp den (alltså vi laddar upp alla våra uppgifter på nätet i o m att det är en distansutbildning). Jag blev helt ställd för jag vet ju att jag höll på med det där innan jul. Men aaah - hade jag varit så dum så jag tryckte på cancel istället för submit? Mailar min handledare och får ett snabbt svar - jag kunde maila in den och jag får mina kommentarer på måndag. Han är snäll. Hur som helst så hade jag inte varit galet snurrig utan jag fick en stund senare reda på att det var kursansvarig som tagit bort min uppgift för att den på något sätt hade låst sig. Skönt, att man har några hästar hemma menar jag. 


Jahapp. På lördag och söndag är det heldagar på husdjursmässan i Sollentuna. Jag ska dit och ställa ut marsvin, hämta marsvin och leverera marsvin. Har inte så stora förhoppningar på att det kommer gå bra. Are har för lite hår, Mästersson har för små öron och Abiona är bara en liten plutt som dessutom verkar ha pälsbyte på g så hon är flammig i färgen. Men jag ser fram emot att spana på triljoner kaniner och katter och hundar. Undrar om man kan få prata med en katt eller en hund? Jag är väldigt inne på katter just nu, men jag vill inte ha någon hemma som tur är, men de är ju så fina. Hoppas på att få se lite naket på hund och kattfronten.  


Men efter den här mässan brukar man bli sjuk. Den är så otroligt påfrestande. Pipande leksaker säljs, gastande från Bodils minicirkus, barn som snälla föräldrar gett visselpipor, gråtande barn, skrikande barn, sura föräldrar, griniga föräldrar, arga föräldrar, Bodils hundar rymmer, hundar som skäller, lamor som spottar... Men min coach Sa sa åt mig att ta med mig öronpluttar. Och det ska jag nog göra. På det stora hela är det kul men ja, påfrestande. Hoppas någon vill äta sushi med mig i Sollentuna centrum :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards