Alla inlägg den 17 januari 2008

Av Johanna - 17 januari 2008 22:33

Har levt på fruktsallad den här veckan. Inte alla mål men en gång om dagen i alla fall. Min träning har ju legat precis den tid då jag annars brukar äta kvällsmat och efter träningen är jag inte så hungrig och då är det skönt med något lätt. Så då gör man världens godaste fruktsallad.


Ta frukt du tycker om och anser dig ha råd med - viss frukt är ju ushiamej så dyr. Och viss frukt kommer från dumma länder... Det är knepigt med frukt. Ska man göra världens godaste fruktsallad så ska man ta precis all frukt man tycker om oavsett om den är dyr eller ej. Men det här är bara värdlens näst godaste fruktsallad.


För mig blev det de traditionella frukterna banan, apelsin och äpple. För lite extra lyx: ett granatäpple. Sen lite russin och mandel. Hä i keso också - till två portioner tog jag en liten kesoburk. Men ska man göra till 4 är det bara att ösa i 2 stora burkar. Sen var det inte så mycket mer; Klart!


Men idag var keson slut så då provade jag ett nytt lyckat alternativ till fruktsalladen:

Och det var tametusan det godaste jag ätit på länge! Sojabaserad vispgrädde. Mycket godare och bättre på alla sätt och vis. Man behöver bara vispa i 2 minuter - vilket är fortare än för vanlig vispgrädde. Den var tjock och fluffig men inte lika mastig som grädde. Den var hur god som helst, påminner om mjukglass. Nyttigt är det också, det är inte vispgrädde. Köp sånt här istället. I Sverige är Kung Markatta återförsäljare och det finns i typ nästan alla välsorterade matvaruaffärer. Köp! Köp!

Av Johanna - 17 januari 2008 21:37

Ja men just det. Har ju lärt mig knöla med kroppen på nya sätt också.


Så här 

Så här (den vänstra foten har man i lutus mellan höger ben och kroppen) 

Och så här



Av Johanna - 17 januari 2008 21:12

Ah. Då var veckans 4:e ashtangayogapass avslutat. Svettningarna har kommit igång rejält och det dryper om en. Märker stor skillnad mot hur det var i måndag mot idag. Det är som att kroppen kommer igång fortare. Ju mer man svettas desto bättre - man blir mjuk och fin.


Men attans vilken träningsvärk det har varit. I går kom jag knappt upp ur sängen. Men det släppte som tur var och efter passet igår kväll så var värken borta. I morse så var det inte alls lika svårt att gå upp. Det dumma med att göra yoga så här sent är att man blir så fruktansvärt pigg och kan inte komma isäng...


Men ikväll måste jag isäng tidigt för imorgon bär det av till gotland. Födelsedagar ska firas och vi ska väl hänga runt lite på ön och bara mysa kan jag tänka. Gotland är mysigt så här års. Lagom med folk och ön känns karg på ett mysigt sätt. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards