Alla inlägg den 5 januari 2008

Av Johanna - 5 januari 2008 19:13

Precis hemkommen från Sollentuna där årets första marsvinsutställning gick av stapeln på husdjursmässan. Allt flöt på bra, satt domarsekreterare en hel del vilket jag tycker är väldigt intressant, man lär sig massor om raser man inte har så mycket inblick i och de raser man kan får man riktigt chansen att syna i sömmarna.


Jag ställde ut min egenuppfödda Mästersson och Teklas Are av Isfolket. Are gick det inte alls så bra för, han har skavt av sin nospäls så den är extremt kort. Hoppas den växer ut till Kallhäll. Utan nospäls ser han verkigen fånig ut fast han är väldigt fin. Mästersson gjorde storslam däremot - eller ja storslam i Mästerssons mått mätt. Han fick två raka cert och en BIR-r. Det är min kille det! ;D Skönt att domarna fokuserade mer på hans fina kropp och typ, hud och hårighet istället för att bara se de där öronen som står rakt ut. Det är ju faktiskt en hudras som jag brukar säga. Nog för öronen gör mycket för helheten men de behöver inte ta allt fokus. Hoppas han kan knipa något mer cert så han kan bli champion, vore så kul - men något BIS-djur tycker jag inte att han är: Men nästa generation så :D Hehe, nu är jag kaxig.


Dagen började dock mindre bra så jag funderade faktiskt på att strunta i att åka till Sollis. Åkte ner på stan med marsvinen och tog mig till station. Får en känsla av att jag glömt något och ja minsann. Visakortet var hemma och utan det kommer man inte långt. Ringde kommissarien för utställningen och kollade om det var ok att jag kom sent vilket jag fick - tack snälla! Får konka iväg på marsvinen igen i den kyliga morgonluften sätta mig på bussen till Eriksberg, bussen hann jag med precis vilket var tur, nästa gick inte förrän 30 minuter senare och då hade mina fina aveshannar inte varit i livet... Hem och vända och åka tillbaka. 4 bussturer på en timma, väl utnyttjad bussbiljett kan jag säga. När jag kommer till station igen så går det inte att köpa tågbiljett först, systemet säger bara att det inte finns några resor till Sollentuna vilket jag hoppas är bull för hemma på internet stod det att det gick tåg.  Men det löste sig till slut. Hann äta frukost bestående av en fetaostmacka med oliver och hummous, ta en kaffe och sen en mangolassi. Då var jag på bättre humör igen.


På mässan har jag inte hunnit se någonting. Det var lite körigt med dubbelutställning. Men imorgon ska jag ta  mig tid till att gå och glo. Har ju bara ett djur att ställa då också. Men den lilla tösabiten ser alldeles förskräcklig ut nu. Hon har blivit hur ljus som helst efter badet. Om saffron-experten Sophie läser här få du gärna tala om för mig hur de brukar te sig. Jag badade henne i ett shampo för blonda... kan kanske ha med saken att göra. Just nu har hon ett saffronfärgat ansikte och en lemonfärgad kropp. Det är nog ingen mening att visa henne... Eller om jag ska bada henne i mitt schampo för svarta djur så kanske färgen kommer tillbaka? :P 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards