Alla inlägg den 4 januari 2008

Av Johanna - 4 januari 2008 15:01

Sitter och pysslar med marsvinen som ska med till utställningen i helgen, samtidigt lyssnar jag på Män som hatar kvinnor av Stieg Larsson. Har inte läst ngt av honom så jag håller just nu på att undersöka denna omtalade mans talang. Har hela milleniumserien. Är klar med trimmningen av Abiona, skinnysarna är det ju inte så mycket med mer än att klippa klor och bada av.


En glad överaskning! Krullan är dräktig igen - med självaste Are. Bör dimpa ner en kull i början på februari alltså. Var osäker på om han parade eller ej men henne har han i a f fått dräktig. Kanske är det så att Äileene inte kan bli dräktig igen? Ska ju få hem en ny hanne i helgen så han ska få chansen att prova.  

Av Johanna - 4 januari 2008 02:36

Värsta kommentaren

19 årig kille på ÖGs nation säger till mig:

-Är du 26?! Och ser fortfarande så fräsch ut?


Herre min skapare vad dålig koll de har, ungdomarna!  

Av Johanna - 4 januari 2008 00:52

Amen jag ska också göra en årssammanfattning juh!


Musik

Som vanligt görs det väldigt lite på musikfronten världen över som attraherar mig. Det var bättre förr helt enkelt. Det jag fastnat för i år är väl typ Mapei och Familjen. Annars har väl spellistorna som vanligt bestått av Stereo Total, Benny Benazzi, Nina Haagen, The kid,  självklart Siouxie and the Banshees och Tant Strul. Och så klart käraste Elton: Tiny dancer, Your song och Crocodile rock (sistnämnda är verkligen en länk att rekommendera, Elton i värsta kreationen i the Muppet show). Nu märker jag att jag skulle kunna fortsätta i en evighet men det är nog meningslöst. Avslutar med Magnus Carlson


Mat

Jobbigaste var när det mjölkfria ickeanimaliska smöret var slut på både Konsum och Tempo och jag var tvungen att välja ett vanligt smör, samma vecka som jag köpt en ost med löpe i. Det jag köper måste jag äta upp för att annars känns det slösigt. Råkade också köpa yoghurt med gelatin i som jag åt upp. Ush och fy. Den bästa matliga upptäckten var en japansk restaurang som serverar värsta mycket vegitariska maten. Dit ska jag gå mer. 


Inköp

Upptäckte tradera och handlade hoyor och små dukar för 15:- Bästa inköpet var mina två stooora röda sammetssoffor. 


Hobbys

Två marsvinskullar. Har blivit lite halvnördig på inomhusväxter. Målandet rullade på bra under vår och sommar, har haft en behövlig paus under våren men då hängde mina tavlor på en utställning istället. 


Bo

Fick min första alleles egna lägenhet. Yeah! Här ska jag bo i tusen år. Nomadlivet är över.


Träning

Ashtanga yoga för hela slanten. Och cykelturer till och från stan.


TV/Film

Det absolut bästa jag sett under året och någonsin var alla Twin Peaks-avsnitt. Mia & Klara och Jonas & Musses religion är vad jag kan komma på att jag gillade från SVT. Film... minns inte. Har sett en del. Det mesta har varit dåligt och jag har inte bemödat mitt minne med dem. Men kortfilmsfestivalen var jag ju på här i Uppsala. Då var det några bra kortisar men det mesta var ändå dåligt. 


 Skola

Gick ner drastiskt i tid på mitt arbete och började plugga till socionom.


Resor

Har hållt mig rätt mycket i Sverige. Men Danmark fick äran i regnigaste juli på regnigaste Roskildefestivalen någonsin. Sen fick Grekland en visit också av ett trevligt resesällskap när mor min fyllde 50.


Det får duga som sammanfattning av året som gått.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards