Alla inlägg den 3 februari 2008

Av Johanna - 3 februari 2008 23:55

Igår var det TP hemma hos DP. Hej vad det rimmar. Vi hade mycket trevligt. Jag skattade så drickan var svår att hålla i munnen. Salta katter åts det och jag och Sa hade köpt naturgodis för 66 kr; Men bara några såna, och de här - de väger ju ingenting! Och de här är ju så goda!! Ja det är lätt att det blir dyrt. Men åter till skrattet. Bokstavligt talat så skrattade jag så att underläppen fastnade mellan två tänder i underkäken. Har en glipa som är perfekt för läppen att kila fast sig i. Det var svårt att få låss den också.


Om man bara hade en tand i underkäken respektive överkäken, som gick längs hela käkformen så skulle detta aldrig ske! Dessutom skulle man inte heller kunna få hål mellan tänderna - och det är ju där man får hål om man får hål typ. Två fina jämna tänder skulle vara utomordentligt rätt att hålla rena. Och de som inte tycker om att hålla rent skulle bara behöva dra ut en eller två tänder och sen få skylla sig själva. Inte en åt gången och klara sig halvbra... Har man bara två tänder - visst borde man vara mer rädd om dem än om man har 24? Fast 24 tänder med guldlagningar i kanske man är väldigt rädd om.... 

Av Johanna - 3 februari 2008 22:40

Har gjort ett sthlmsbesök under helgen. På rea hittade jag serien Kullamannen, på dvd, som jag såg när jag var liten och tyckte var så hiskeligt bra. Så bra så jag ville spela in den. Men vi ägde aldrig någon video men en stereo hade vi. Av någon anledning hade jag lärt mig hur man kopplar ihop tv:n med stereon och på så vis spelade jag in hela serien på kasettband. Minns att jag lyssnade på dem när vi var ute och reste, bilsemester eller tågluff... Teknisk och innovativ 10-åring må jag säga. Men nu har jag den på DVD.

Av Johanna - 3 februari 2008 13:05

I fredags runt 14.00 somnade lilla Basta! in, lilla knyttet... lilla nurken. När jag tog ut henne för att matning 05.30 så var hon alldeles kall. Hon åt men väldigt sakta. Satt och värmde upp henne men hon tappade värmen snabbt. Wi var här igen och hjälpte mig, han höll henne varm medan jag åkte iväg och tränade. Det hade varit jättesvårt, man var tvungen att sitta med henne hela tiden för att hon skulle vara något så när varm och inte bli rumstempererad. Men vid 12-tiden åt hon lite bättre. Sen fick hon ligga på värmedyna i buren medan vi gjorde mat. När vi ätit så hade hon somnat in. Lilla lilla nurket.


Det var så hiskeligt sorgligt... Men det var skönt att det gick relativt snabbt. Och det är ju så här det kan vara när man håller på att stödmata, det ser ut att gå bra men så vänder det. Det finns ju ingen ersättning som är lika bra som en marsvinsmamma. Tror att det kan vara extrasvårt med nakenungar eftersom att de inte har någon päls och därför inte kan hålla värmen - all energi går åt till att bara hålla sin lilla kropp varm... 


Tack snälla snälla Wi för all hjälp, nu gick det ju inte men utan dig hade jag nog blivit fullständigt galen på kuppen. Tack och stor kram. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards