Alla inlägg den 18 februari 2008

Av Johanna - 18 februari 2008 15:39

Här har det varit full rulle sen sist jag skrev. Fullspäckad vecka med yoga, skola och sociala påhitt hela dagarna. Journey Caféet var precis så skriuvat som jag trodde. Religiösa amerikaner på högvarv som, enligt mig, missförstått det mesta vi skulle diskutera. Men som tur var var vi ju ett tryggt gäng som inte är riktigt inne på såna idéer. Torsdagskvällens ärtsoppeätande och pannkaksätande var också en succé. Hemgjord ärtsoppa av toppkvallité och veganska pannkakor (med sojamjöl och bovete behöver man inga stackar ägg, eller äggen är det väl inte synd om... men ni förstår - V E G A N P R O P A G A N D A).


På yogan händer det saker må ni tro. Jag har blivit riktigt lång i ländryggen och kan nu dunka huvudet i knäna i nästan alla ställningar det ska göras. Sen har jag fått börja med en ny ställning: Marichyasana D En riktig kroppsknut må jag säga. Huvudet har jag stått på själv i tre sekunder som bäst. En av gångerna ramlade jag rakt åt höger och nästan på tjejen som yogade intill mig. Min högra sida är väldigt svag trots att jag är högerhänt... 


I fredags var det som sagt Hej-då-Sa!-fest. Min käraste vän har åkt till Spanien för att arbeta. Kommer vara tomt men en månad går fort. Det blev en lång hej-då-tillställning vilket innebar att jag inte fick alls mycket gjort i lördags. Urk, man är ingen ungdom längre. Men i söndags gjorde jag massor istället. Två prommenader, ett konsertbesök, handla på Tant Gröns skafferi (mysig liten affär ute i Hågadalen som bara säljer ekologiskt och rättvisemärkt, hejja hejja!), var hem till en kompis och åt det jag köpte hos Tant Grön (tahinpasta och "Bio-pasta" med vitlökssmak - mmmm!), sen hjälpte jag kompis att städa mot att kompis hjälpte mig att städa. Så nu är hela lägenheten i någorlunda skick, en liten finputsning så är allt på topp.


Idag har jag varit i skolan, en föreläsning om utvecklingspsykologi. Teorier  snurrar i huvudet just nu, rätt intressant även om man kanske inte håller med om allt. När jag kom hem så ringde jag först och avbokade en synundersökning. Ja just, jag får så ont i huvudet när jag läser så i fredags gick jag runt och bokade synundersökningar här och var så idag fick jag avbeställa den dyra. På torsdag ska bilen till doktorn, äntligen har jag fått tummen ur och ska ordna upp det där. Hejja mig!


Jamenförtusan!!! Det har ju fötts en marsvinskull här också, den 12:e februari. Det var en blandad kompott må jag säga. Äileene Supermarsvin är mamma och Are av Isfolket är pappa. En unge var gigantisk, dubbelt så stor som de brukar vara. Jag har ju ingen våg men den måste vägt minst 150 gram. Tassarna är som mina lillfingrar! Den var alldeles tjock och rund. Elefantungen är superfin i typ, kommer få bra behåring, har de finaste ögonen jag någonsin sett, stora öron MEEEN veck på båda. Men jag ska nog spara och ställa ut i alla fall, herreguuu det är en hudras! Och finare typad skinny har jag aldrig sett. Av hankön är den också, cream/white - som far sin. Unge nr 2 var också en hanne, superfin i typen, normalstor, black/cream. Men denna lille herre är överbehårad. Sista lillplutten var en hona. Ja, var. Hon dog alldeles precis nyss... Hon var väldigt liten och söt, men hon hade bara 3,5 ben... Ett ben var inte helt utvecklat, hon hade ingen tass, inga tår, men där benstumpen tog slut så fanns en trampdyna. Hon har haltat fram och jag har inte riktigt vetat vad jag ska göra med henne, men antagligen var något mer fel på henne eftersom att hon dog - hon kunde ta sig fram relativt bra och verkar inte ha haft problem att kommma åt att dia. Vad jag har hört så är detta mycket ovanligt och det är svårt att veta om det är en ärftlig missbildning eller om det beror på miljö. En väldigt speciell kull det här... 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards