Alla inlägg den 5 februari 2008

Av Johanna - 5 februari 2008 23:51

Skola idag vilket betyder gåuppjättetidigtdetgårinteatttänkafördetärsåtidigt
. Kläder på. Bre mackor. Lägga i väskan. Ytterkläder på. Ut genom dörren. Låsa. Åka hiss. Gå till buss. Åka buss. Gå av buss. Gå till ny buss. Stanna på Pressbyrån på vägen för att köpa varm choklad. Åka buss till Rimbo. Äta mackor och varm choklad. Byta buss. Åka buss till Norrtälje.  Bussresandet var mycket trevligare idag för jag hade lagt in "Kometen kommer" av Tove Jansson på min mp3-spelande mobil.


Jag tror det var i bussbytet i Rimbo som min klasskompis Mattan började prata om semlor. Han är från ett engelskspråkigt land han och jag tror att en av de få saker han gillar med Sverige är semlor. När vi senare hoppar av i Norrtälje har både han och jag semeldille och vi går in på "itcha" för att handla. Precis vid semlorna blev jag bortparrerad av en tant, det var coolt. Man tror ju att man bara tror att panchisar är så där, inte att de är det egentligen, man tror ju att det är en fördom - och så var det inte det. Inte idag ialla fall. Matt och jag handlar semlor för 84 svenska kronor. Det är fyra semlor det.


Sen kommer vi försent till föreläsningen bara för semelinköpet, men det är ju bara coolt att komma och glida in med en kaffe och semlor i överflöd liksom. Så idag fick jag en semla till morgonkaffet och en semla till eftermiddagskaffet. Det var dagens dubbel det. 


Tror inte jag åt någon semla förra året så nu har jag ätit ikapp.  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards